Οι ΤΠΕ στην εκπαίδευση ατόμων με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού
Abstract
Οι ΤΠΕ έχουν πολλά οφέλη για τα παιδιά με αυτισμό, καθώς τα βοηθούν στην ανάπτυξη κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων, τον έλεγχο, την ανεξαρτησία, την κατανόηση και αναγνώριση των συναισθημάτων και την καλλιέργεια ενσυναίσθησης. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετηθεί ο τρόπος με τον οποίον, οι ΤΠΕ μπορούν να βελτιώσουν την εκπαίδευση των ατόμων με διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού. Η μέθοδος η οποία υιοθετήθηκε είναι η ποιοτική έρευνα και πιο συγκεκριμένα η θεματική ανάλυση, ενώ το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για τη συλλογή των δεδομένων ήταν η ημιδομημένη συνέντευξη. Παράλληλα, η ερευνήτρια δημιούργησε ένα εκπαιδευτικό λογισμικό για τα συναισθήματα ώστε να μελετήσει τις αντιδράσεις των συμμετεχόντων. Το λογισμικό αυτό μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια των ειδικών εκπαιδευτικών ώστε να βελτιώσει την εκπαίδευση για τους μαθητές στο φάσμα του αυτισμού. ICT has many benefits for children with autism, helping them develop social and communication skills, control, independence, understanding and recognizing emotions and developing empathy. The purpose of this research is to study the way in which ICT can improve education for people in autism spectrum disorder. The method adopted is qualitative research, and more specifically, thematic analysis. While the tool for data collection is the semi-structured interview. At the same time, the researcher created an educational software about emotions to record the reactions of the participants. This software can be an important tool in the hands of special educators to improve education for students on the autism spectrum.