dc.description.abstract | Στην παρούσα μελέτη γίνεται διερεύνηση του ελεύθερου χρόνου των φοιτητών/τριών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Η έρευνα επικεντρώνεται στη διάθεση του ελεύθερου χρόνου των φοιτητών, τη συμμετοχή σε δραστηριότητες του Πανεπιστημίου, τη σημασία που αποδίδουν στον ελεύθερο χρόνο τους, την ιεράρχηση του ελεύθερου χρόνου σε σχέση με άλλους σημαντικούς τομείς της ζωής και το ατομικό στυλ ελεύθερου χρόνου.
Στην έρευνα συμμετείχαν εθελοντικά 653 φοιτητές, όλων των τμημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο, που βασίστηκε σε ανάλογες έρευνες.
Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι φοιτητές έχουν στη διάθεση τους επαρκή ελεύθερο χρόνο και είναι ιδιαιτέρως ευχαριστημένοι από τον τρόπο που τον περνούν. Συγκριτικά, με άλλους σημαντικούς τομείς, όπως η υγεία, η οικογένεια, το φιλικό περιβάλλον και η εργασία ο ελεύθερος χρόνος κατατάσσεται χαμηλότερα. Ωστόσο, γίνεται αντιληπτή η αξία και η σημασία του. Η συμμετοχή των φοιτητών σε δραστηριότητες του Πανεπιστήμιου είναι πολύ μικρή και αυτό οφείλεται κυρίως στην ελλιπή ενημέρωση για τις δραστηριότητες που προσφέρονται και στη μη κάλυψη των αναγκών και των ενδιαφερόντων τους. Όταν συμμετέχουν, διαλέγουν δραστηριότητες μορφωτικού είδους και δηλώνουν ότι θα επιθυμούσαν να συμμετέχουν περισσότερο σε αθλητικές δραστηριότητες. Η συμμετοχή τους σε δραστηριότητες προτιμούν να γίνεται κυρίως τις καθημερινές μέρες και ώρες από 18:00 έως 21:00. Οι φοιτητές αρέσκονται περισσότερο στη συμμετοχή σε ατομικού είδους δραστηριότητες, με την ενασχόληση με το διαδίκτυο να έρχεται πρώτη.
In the present study the Western Macedonia University student’s free time is studied. The paper focuses on the disposition of the student’s free time on University activities, how important this time is believed to be, the priority this time takes compared to other important aspects of life and their personal usage of their free time.
653 students from all University faculties took part voluntarily. A questionnaire was used for the collection of date, which was based on similar researches.
The results of the study showed that students have adequate time in their disposal and they are especially content with the way they use it. Free time, compared with other aspects (health, family, friends, work) is ranked lower, nevertheless its value and importance are apparent. The student’s participation in University activities is very small due to lack of information about their content and because of their needs and interests not being satisfied by such events. But when they do participate, its educational activities they engage in although sport activities seem to be more preferable. Students prefer to take part in such events on week days between 18:00 and 21:00. University students tend to find personal activities (such as the internet) more appealing. | el_GR |