Προγραμματισμός στην εκπαίδευση: εκπαιδευτική αξιοποίηση εφαρμογών κινητών (app inventor) στη διδασκαλία μαθηματικών εννοιών και πληροφορικής
Abstract
Σκοπός της παρούσης εργασίας είναι να υλοποιηθεί όσο το δυνατόν καλύτερη περιγραφή της χρήσης του ηλεκτρονικού υπολογιστή στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, και ειδικότερα στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Στα κεφάλαια που ακολουθούν γίνεται επεξήγηση του τρόπου με τον οποίο ο υπολογιστής πέρασε στην καθημερινότητα των πολιτών και υλοποιείται περιγραφή της χρονολογικής εξέλιξης που αφορά την εισαγωγή των Τεχνολογιών της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Ειδικότερα, πραγματοποιείται ανάλυση πολλών διαφορετικών μοντέλων που σχεδιάστηκαν και εφαρμόστηκαν κατά τη διάρκεια εισαγωγής και ένταξης των ΤΠΕ στα σύγχρονα σχολεία.
Επίσης, παρουσιάζονται και τα εκπαιδευτικά λογισμικά οπτικού προγραμματισμού που αφορούν στην ανάπτυξη νέων μορφών διδασκαλίας και μάθησης με τη χρήση της τεχνολογίας.
Τέλος γίνεται μια προσέγγιση της εφαρμογής MIT App-Inventor με βασικές οδηγίες εγκατάστασης της. Για την καλύτερη κατανόηση του εργαλείου, αναπτύχθηκε μια πρότυπη εφαρμογή, η οποία έχει πολλά πλεονεκτήματα για τον χρήστη, καθώς δίνει τη δυνατότητα ο χρήστης να βλέπει τη θεωρία η οποία μετασχηματίζεται σε πράξη. The purpose of this paper is to implement the best possible description of the use of the computer in the Greek educational system, and in particular in primary and secondary education.
In the chapters that follow, an explanation is given of the way in which the computer entered the everyday life of the citizens and a description of the chronological development concerning the introduction of Information Technology and Communications in the Greek education system is implemented. In particular, an analysis of several different models that were designed and implemented during the introduction and integration of ICT in modern schools is carried out.
Visual programming educational software related to the development of new forms of teaching and learning with the use of technology are also presented.
Finally, an approach is made to the MIT App-Inventor application with basic installation instructions. For a better understanding of the tool, a model application was developed, which has many advantages for the user, as it enables the user to see the theory transformed into practice.