Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαδοπούλου, Πηνελόπη
dc.contributor.authorΘεοφανίδου, Ελένη
dc.contributor.authorTheofanidou, Eleni
dc.date.accessioned2023-04-06T09:52:08Z
dc.date.available2023-04-06T09:52:08Z
dc.date.issued2023-03
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3282
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής με Νέες Τεχνολογίεςen_US
dc.description.abstractΗ επίτευξη του Στόχου Βιώσιμης Ανάπτυξης 7 «Φθηνή και Καθαρή Ενέργεια» (ΣΒΑ7) σε συνδυασμό με τη Συμφωνία του Παρισιού για την Κλιματική Αλλαγή απαιτεί τη μετάβαση σε ένα ενεργειακό σύστημα χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Στην Ελλάδα, αυτή η ενεργειακή μετάβαση μεταφράστηκε ως απολιγνιτοποίηση και ήδη λαμβάνει χώρα στη Δυτική Μακεδονία, επηρεάζοντας με ποικίλους τρόπους τις τοπικές κοινωνίες των λιγνιτικών περιοχών. Στο πλαίσιο αυτό, σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών αναφορικά με το αξιακό πλαίσιο της αειφορίας εστιάζοντας στη δίκαιη ενεργειακή μετάβαση της Δυτικής Μακεδονίας. Ένα ακόμα σημείο διερεύνησης αποτέλεσε το εάν τα προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΠΕ/ΕΑΑ), που σχετίζονται με επίμαχα ζητήματα της τοπικής κοινωνίας, μπορούν να προωθήσουν αξίες της αειφορίας συμβάλλοντας στην ενεργό πολιτειότητα και στη συμμετοχή των μαθητών σε διαδικασίες λήψης αποφάσεων στο μέλλον. Η έρευνα διενεργήθηκε μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων με 18 εν ενεργεία εκπαιδευτικούς, σύμφωνα με την προσέγγιση της Θεμελιωμένης Θεωρίας. Το θεωρητικό σχήμα που προέκυψε από την ανάλυση των εμπειρικών δεδομένων φανέρωσε ότι η συλλογική αποδοχή των κοινωνικών-αειφορικών αξιών, τόσο από τους πολίτες όσο και από το πολιτικό σύστημα, αποτελεί προϋπόθεση της δίκαιης μετάβασης και η ΠΕ/ΕΑΑ διαδραματίζει σημαντικό ρόλο προς αυτήν την κατεύθυνση.----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- The achievement of Sustainable Development Goal 7 “Affordable and Clean Energy” (SDG7) in conjunction with the Paris Agreement on Climate Change requires the transition to a low carbon energy system. In Greece, this energy transition was translated as delignification and is already taking place in Western Macedonia affecting the local communities of the lignite areas in a variety of ways. In this context, the purpose of this research was to investigate teachers' perceptions regarding the value framework of sustainability by focusing on the just energy transition of Western Macedonia. Another point under investigation was whether Environmental Education/Education for Sustainable Development (EE/ESD) programmes related to controversial local issues can promote the values of sustainability thus contributing to active citizenship and students’ future involvement in decision making processes. The research was conducted through semi-structured interviews with 18 practicing teachers according to the Grounded Theory approach. The theoretical framework that emerged from the analysis of the empirical data revealed that the collective acceptance of social-sustainability values, both by citizens and the political system, is prerequisite for a just transition and that EE/ESD plays an important role in this directionen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectαξίες αειφορίαςen_US
dc.subjectαπολιγνιτοποίηση - δίκαιη μετάβασηen_US
dc.subjectΠΕ/ΕΑΑen_US
dc.subjectαντιλήψεις εκπαιδευτικώνen_US
dc.subjectsustainability valuesen_US
dc.subjectdelignification - just transitionen_US
dc.subjectEE/ESDen_US
dc.subjectteachers' perceptionsen_US
dc.titleΑντιλήψεις των εκπαιδευτικών για το αξιακό πλαίσιο της αειφορίας-επικέντρωση σε τοπικά ζητήματα σε σχέση με τον ΣΒΑ7(Ενέργεια)en_US
dc.title.alternativeTeachers perceptions regarding the value framework of sustainability-Focus on local issues concerning SDG7(Energy).en_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record