Show simple item record

dc.contributor.advisorΧρήστου, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΚαρανάσιου, Σοφία
dc.contributor.authorKaranasiou, Sofia
dc.date.accessioned2023-04-06T12:08:09Z
dc.date.available2023-04-06T12:08:09Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3285
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΟι δυνάμεις βρίσκονται στο επίκεντρο των ερευνών της μαθηματικής εκπαίδευσης, αφού πολλοί τομείς των μαθηματικών και των θετικών επιστημών τις χρησιμοποιούν. Ωστόσο, η κατανόηση των δυνάμεων παραμένει μια πρόκληση. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές κάνουν λάθη που προέρχονται από λανθασμένες αντιλήψεις και παρανοήσεις κατά την επίλυση εργασιών που τις περιλαμβάνουν. Έρευνες δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί μπορούν να προσαρμόσουν τη διδασκαλία τους χρησιμοποιώντας κατάλληλες διδακτικές παρεμβάσεις που θα έχουν ως στόχο την μείωση αυτών των λαθών. Μια από τις διδακτικές παρεμβάσεις που μπορούν να υιοθετήσουν οι εκπαιδευτικοί είναι τα λανθασμένα παραδείγματα. Τα λανθασμένα παραδείγματα, αποτελούν ασκήσεις που παρουσιάζουν λάθη στα βήματα επίλυσής τους και ζητούν από τους μαθητές να βρουν και να διορθώσουν αυτά τα λάθη Η παρούσα εργασία επιχειρεί να παρουσιάσει ποσοτικά δεδομένα από μια μελέτη στην οποία μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε μια σειρά από ερωτήσεις που αφορούσαν κάποιες από τις παρανοήσεις των δυνάμεων με εκθέτες φυσικούς αριθμούς. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν 71 μαθητές, οι οποίοι απάντησαν σε ερωτηματολόγια με 16 ερωτήσεις το καθένα που αφορούσαν τις πιο συνηθισμένες παρανοήσεις στις δυνάμεις, σύμφωνα με τη βιβλιογραφία. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δυο ομάδες, την ομάδα ελέγχου, στην οποία χορηγήθηκαν ορθά λυμένα παραδείγματα, και στην ομάδα παρέμβασης, στην οποία χορηγήθηκαν λανθασμένα παραδείγματα. Η διδακτική παρέμβαση φάνηκε να βοηθά την πλειοψηφία των μαθητών να ξεπεράσουν κάποιες από τις βασικές τους παρανοήσεις, έστω κι αν οι επιδόσεις τους στον έλεγχο διατήρησης έδειξε ότι οι ψηλές τους επιδόσεις αμέσως μετά την παρέμβαση δεν διατηρήθηκαν τόσο υψηλές ένα μήνα αργότερα. Ενδιαφέρον εύρημα είναι ότι η διδακτική παρέμβαση με τα λανθασμένα παραδείγματα είχε την ίδια επίδραση στους μαθητές όσο είχε και η παρέμβαση με τα σωστά λυμένα παραδείγματα.____________________________________________________________________________________________________________________Exponents are at the center of research, since many areas of mathematics and science use them. However, understanding the exponents remains a challenge. As a result, students make mistakes stemming from misconceptions during the tasks that they have to solve and the exercises that include them. These misconceptions at exponents can be reduced, as teachers can adjust their teaching by using appropriate teaching interventions aimed at reducing these errors. One of the teaching interventions that the teachers can adopt is erroneous examples. Erroneous examples are a learning material that can lead students to a deeper learning and more meaningful understanding of exponents. These examples are exercises that present errors at every step of their solution and ask students to find and correct them. This research attempts to present quantitative data from a study in which students were asked to answer a series of questions related to some of the most common misconceptions at exponents. The participants in the research were 71 students, who answered 16 questions according to the literature, concerning the most common misconceptions at the exponents. The students were divided in to two groups, the control group, which was given correctly solved examples, and the intervention group, which was given erroneous examples. The results showed that the majority of the students overcame some of their basic misconceptions, even though their retention test showed that their high performance immediately after the intervention was not maintained as high a month later. An interesting finding is that the didactic intervention with the erroneous examples had the same effect with the intervention with the correctly solved examples.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectδυνάμειςen_US
dc.subjectπαρανοήσειςen_US
dc.subjectυπολογισμός δυνάμεωνen_US
dc.subjectλανθασμένα παραδείγματαen_US
dc.subjectδιδακτική παρέμβασηen_US
dc.subjectexponentsen_US
dc.subjectmisconceptionsen_US
dc.subjectcalculation of exponentsen_US
dc.subjecterroneous examplesen_US
dc.subjectdidactic interventionen_US
dc.titleΔιδακτική παρέμβαση με λανθασμένα παραδείγματα για τη διόρθωση παρανοήσεων στις δυνάμειςen_US
dc.title.alternativeDidactic intervention with erroneous examples for correcting misconceptions at exponentsen_US
dc.typeOtheren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record