Μετρώ το χρόνο και διαβάζω το ρολόϊ με φυσικές διεπαφές
Abstract
Η εργασία αυτή αφορά μια διδακτική παρέμβαση σε μαθητές της Δ’ τάξης ορισμένων Δημοτικών σχολείων της Φλώρινας σε διάστημα δύο ημερών 23-24 Μαΐου, με σκοπό να μελετηθεί κατά πόσο οι μαθητές μπορούν να εξασκηθούν με τη χρήση φυσικών διεπαφών και τεχνολογίας σε προβλήματα που αφορούν την ώρα και τον χρόνο.
Στην εργασία περιγράφονται αναλυτικά οι αντιλήψεις των μαθητών όσον αφορά στον χρόνο και την ώρα, οι αιτίες που μπορεί να εμποδίζουν τους μαθητές στην ανάγνωση του ρολογιού, η αξία και η σημασία των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση και στην αντιμετώπιση τέτοιων δυσκολιών, οι φάσεις και οι δραστηριότητες όλης της διδακτικής παρέμβασης, καθώς και το εκπαιδευτικό υλικό που παρήχθη στην έρευνα που διεξήχθη. Επιπροσθέτως, με τη βοήθεια και τη χρήση των “focus group” και της παρατήρησης δίνονται απαντήσεις σχετικά με το πώς εξελίσσεται το ενδιαφέρον των μαθητών για το συγκεκριμένο τρόπο εκμάθησης και εξάσκησης, κάνοντας μια σύγκριση αυτού του τρόπου με τα φύλλα εργασίας ως εναλλακτικό τρόπο διδασκαλίας και πώς αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους δραστηριότητες στο να μαθαίνουν.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι μαθητές αντιμετώπισαν έναν τέτοιον τρόπο μάθησης με ενθουσιασμό και ευχαρίστηση σε σχέση με τα τυπικά φύλλα εργασίας. Επίσης, αυτό το γεγονός, αναδεικνύει τη θετική αξία της έρευνάς και μέσα απ’ αυτή, εξάγεται το συμπέρασμα ότι η διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων μπορεί να διεξαχθεί με τέτοια μορφή δραστηριοτήτων.
This study is about a teaching intervention to students in the fourth grade of certain Florina elementary schools over two days, May 23-24, in order to study whether students can be practiced in using natural interfaces and technology in issues related to time and hour.
This project describes in detail the perceptions of students with regard to time, the causes that make it hard for the students to read the clock, the value and importance of new technologies in education as long as in overcoming such difficulties, the phases and activities from the whole instructional intervention and the educational means produced in the research conducted. In addition, with the help and use of answers given through “focus group” and observation was revealed how students’ interest evolved for this specific way of learning and practicing, compared to the worksheets, as an alternative educational way and how students face this type of activities in the learning process.
The results of this research showed that students were more excited and pleased facing such a way of learning than with standard worksheets. Also, this event highlights the positive value of the research and through this it is conducted that teaching can be carried out in such a form of activities.