dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας ερευνητικής μελέτης είναι να διερευνηθούν οι απόψεις ατόμων (που εκείνη την περίοδο ήταν μαθητές ή φοιτητές) για τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις τη χρονική περίοδο 1982/85. Λαμβάνοντας υπόψη το σκοπό της μελέτης τέθηκαν τα εξής ερευνητικά ερωτήματα: (α) Με ποιον τρόπο, οι μεταρρυθμίσεις που πραγματοποιήθηκαν στο χώρο της εκπαίδευσης, επηρέασαν τους τότε μαθητές-φοιτητές, τους εκπαιδευτικούς, τους κηδεμόνες των μαθητών, αλλά και την κοινωνία στο σύνολό της;, (β) Ποια στάση υιοθετήθηκε απέναντι στις μεταρρυθμίσεις;, (γ) Οι μεταρρυθμίσεις που έγιναν είχαν επηρεαστεί από την ένταξη της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση;, (δ) Σε προσωπικό επίπεδο, πώς ο κάθε συνεντευξιαζόμενος/η βίωσε αυτές τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις και πώς αυτές επηρέασαν τη μετέπειτα πορεία του; Για να απαντηθούν τα ερευνητικά ερωτήματα χρησιμοποιήθηκε η ποιοτική μέθοδος. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν τέσσερα άτομα, ηλικίας 50-63 ετών και επιλέχθηκαν με δειγματοληψία ευκολίας. Η άντληση των δεδομένων έγινε με ημι-δομημένες συνεντεύξεις το χρονικό διάστημα από τον Οκτώβριο του 2022 μέχρι το Δεκέμβριο του 2022. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι γενικότερα οι μεταρρυθμίσεις είχαν έναν θετικό αντίκτυπο, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι είχαν καθολική αποδοχή ή ότι δεν υπήρχαν κάποιες αντιδράσεις και επηρέασαν διαφορετικά τον κάθε ερωτώμενο στην μετέπειτα πορεία του.____________________________________________________________________________________________________________________________The purpose of this research study is to investigate the opinions of individuals (who at that time were pupils or students) on the educational reforms in the time period 1982/85. Taking into account the purpose of the study, the following research questions were posed: (a) In what way did the reforms carried out in the field of education affect the students at the time, the teachers, the guardians of the students, but also the society as a whole ?, (b) What attitude was adopted towards the reforms?, (c) Were the reforms made affected by the time's accession to the European Union?, (d) On a personal level, how did each interviewee experience these educational reforms and how did they affect his subsequent course? The qualitative method was used to answer the research questions. The sample of the research consisted of four people, aged 50-63 years and selected by convenience sampling. The data was collected through semi-structured interviews in the period from October 2022 to December 2022. The results of the survey showed that in general the reforms had a positive impact, but this did not mean that they were universally accepted or that they were not there were some reactions and they affected each interviewee differently in their subsequent course. | en_US |