Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας στο νηπιαγωγείο μέσα από την αξιοποίηση της δημιουργικής γραφής
Abstract
Η συγκεκριμένη εργασία πραγματεύεται το ρόλο που διαδραματίζει η Δημιουργική Γραφή στο νηπιαγωγείο αναφορικά με την καλλιέργεια γλωσσικών δεξιοτήτων. Στις μέρες μας η προσχολική εκπαίδευση στοχεύει στην υλοποίηση γλωσσικών δράσεων με δημιουργικό τρόπο, ώστε τα παιδιά να εξασκηθούν στη γλώσσα και να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους. Η δημιουργική γραφή κρίνεται σημαντική σε παιδιά νηπιακής ηλικίας, καθώς συνιστά έναν καινοτόμο και βιωματικό τρόπο μάθησης και γλωσσικής ανάπτυξης. Ο εκπαιδευτικός, μέσα από την αξιοποίηση κατάλληλων στρατηγικών και εργαλείων, μυεί τα παιδιά στη γλώσσα μέσα από την αξιοποίηση της δημιουργικής γραφής και συντελεί στην γνωστική τους ανάπτυξη. Ακόμη, η δημιουργική γραφή καθιστά τη μάθηση ψυχαγωγική, αφού τα νήπια εμπλέκονται ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία και δημιουργούν τα ίδια προσωπικές ιστορίες, μαθαίνοντας εμπειρικά και καλλιεργώντας μεταγνωστικές δεξιότητες. Η εργασία αυτή, λοιπόν, προσεγγίζει βιβλιογραφικά τις έννοιες της γλώσσας και της δημιουργικής γραφής, ενώ σε πρακτικό πλαίσιο, απαριθμεί γλωσσικές δραστηριότητες που σχεδιάζονται στο νηπιαγωγείο από τον εκπαιδευτικό με την αξιοποίηση της δημιουργικής γραφής. Λέξεις-Κλειδιά: Δημιουργική Γραφή, γλώσσα, προσχολική εκπαίδευση, γλωσσικές δράσεις, γλωσσική ικανότητα.
This particular work deals with the role played by Creative Writing in kindergarten regarding the cultivation of language skills. Nowadays preschool education aims to implement language activities in a creative way, so that children can practice language and cultivate their imagination. Creative writing is important for young children, as it is an innovative and experiential way of learning and language development. The teacher, through the use of appropriate strategies and tools, introduces the children to the language through the use of creative writing and contributes to their cognitive development. Also, creative writing makes learning fun, since toddlers are actively involved in the learning process and create their own personal stories, learning experientially and cultivating metacognitive skills. This work, therefore, approaches the concepts of language and creative writing bibliographically, while in a practical context, it lists language activities that are planned in kindergarten by the teacher using creative writing. Keywords: Creative Writing, language, preschool education, language activities, language ability