«Συγγραφείς από καρδιάς»: Εκπαιδευτική πρόταση για την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης μέσω της δημιουργικής γραφής
Abstract
Καθώς η έννοια της συναισθηματικής νοημοσύνης - η ευφυΐα του συναισθήματος- έχει κατακτήσει τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας, η παρούσα μελέτη επιχειρεί να πραγματευτεί την ανάπτυξή της στο χώρο της εκπαίδευσης, μέσα από το γνωστικό αντικείμενο της Δημιουργικής Γραφής. Η Δημιουργική γραφή είναι μια διαδικασία, η οποία επιτρέπει σε κάποιον, στη συγκριμένη περίπτωση μαθητή, να καταγράψει και να κατανοήσει τα συναισθήματά και τις σκέψεις του, ή να τα αντικατοπτρίσει μέσα σε κάθε είδους δημιουργικά κείμενα που θα ετοιμάσει. Η εργασία λοιπόν χωρίζεται σε δύο μέρη, το θεωρητικό, όπου επιχειρείται η θεωρητική θεμελίωση αυτής της ιδέας, και το δημιουργικό, το οποίο προτείνει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, κατάλληλα σχεδιασμένο ώστε να αναπτύξει τις συναισθηματικές ικανότητες των παιδιών μέσα από το δημιουργικό γράψιμο.
As the concept of emotional intelligence - the intelligence of emotion - has captured the interest of the scientific community in recent years, this study attempts to deal with its development, in the field of education, through the subject of Creative Writing. Creative writing is a process that allows students, in the compared case, to record and understand their feelings and thoughts, or to reflect them through any kind of creative writing they will prepare. The thesis is therefore divided into two parts, the theoretical one, where the theoretical foundation of this idea is presented, and the creative one, which proposes an educational program, appropriately designed to develop children's emotional abilities through creative writing.