Διδακτική Πρόταση για τη διδασκαλία της Αστυνομικής Λογοτεχνίας στο Λύκειο με βάση την ψηφιακή αφήγηση
Abstract
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τη διδασκαλία της αστυνομικής λογοτεχνίας στο Λύκειο, με βασικό διδακτικό εργαλείο την ψηφιακή αφήγηση. Αρχικά, παρατίθεται ένα θεωρητικό πλαίσιο σχετικά με την αφηγηματολογία και την αφήγηση και στη συνέχεια ακολουθεί εκτενής ανάλυση της αστυνομικής λογοτεχνίας και των βασικών στοιχείων της, καθώς και της εφηβικής αστυνομικής λογοτεχνίας, που αποτελεί και το κύριο θέμα της διδακτικής πρότασης. Ακολουθεί ο ορισμός και τα στοιχεία της ψηφιακής αφήγησης, παραθέτοντας ορισμένες εφαρμογές από τη βιβλιογραφία. Στη συνέχεια, παρατίθεται η διδακτική πρόταση που δημιουργήθηκε για την παρούσα εργασία, η οποία έχει ως βασικό σκοπό την προαγωγή των δεξιοτήτων των μαθητών όσον αφορά την αφήγηση και τη διδασκαλία της αστυνομικής λογοτεχνίας με την χρήση ΤΠΕ. Αυτά τα δύο, αναμένεται να κατακτηθούν έως την ολοκλήρωση της διδακτικής πρότασης και οι μαθητές με το πέρας των δραστηριοτήτων θα πρέπει να έχουν αποκτήσει νέες δεξιότητες από τον διαφορετικό αυτόν τρόπο διδασκαλίας των γλωσσικών μαθημάτων. Τέλος, δημιουργήθηκε ένα δείγμα ψηφιακής αφήγησης ως παράδειγμα προς χρήση από τον/την εκπαιδευτικό με την παρούσα διδακτική πρόταση.
The present dissertation introduces the way we can teach crime fiction at high school, using digital storytelling as a basic teaching tool. At first, a theoretical framework about narratology and narrative is presented and subsequently there is an extensive analysis of crime fiction and its key elements, but also of teenager’s crime fiction, which is the main subject of this teaching proposal. Additionally, the definition and the characteristics of digital storytelling are presented, followed by some examples from specific research. The teaching proposal that has been designed has as its main purpose student’s skills promotion about narrative and teaching crime fiction through new technologies. Both are expected to be conquered by the end of the teaching proposal and through the activities, students should have acquired new skills from this new approach of teaching language courses. At the end of this dissertation, there is a sample of digital storytelling that can be used by teachers who would want to apply the teaching proposal at their classroom.