Show simple item record

dc.contributor.advisorΣακονίδης, Χαράλαμπος
dc.contributor.advisorSakonidis, Charalampos
dc.contributor.authorΙασωνίδου, Μαριάννα
dc.contributor.authorIasonidou, Marianna
dc.date.accessioned2023-04-12T10:49:46Z
dc.date.available2023-04-12T10:49:46Z
dc.date.issued2023-03
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3361
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΈνας αυξανόμενος όγκος ερευνών υποδηλώνει πως οι προσδοκίες που θέτει ένας εκπαιδευτικός για έναν μαθητή έχουν σοβαρές επιδράσεις στη διαμόρφωση της μαθηματικής ταυτότητας του μαθητή και κατά συνέπεια στις ακαδημαϊκές του επιδόσεις. Οι προσδοκίες αυτές γίνονται αντιληπτές μέσω της διαφοροποίησης στη συμπεριφορά του εκπαιδευτικού, στον τρόπο μεταχείρισης των μαθητών και στην αλληλεπίδρασή του με αυτούς μέσα στη μαθηματική τάξη. Η παρούσα μελέτη είχε στόχο τη διερεύνηση των προσδοκιών των εκπαιδευτικών από μαθητές με διαφορετικές ταυτότητες στα μαθηματικά, στην οποία συμμετείχαν 155 εκπαιδευτικοί που κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο 26 ερωτήσεων. Όπως διαφαίνεται από τα ευρήματα της έρευνας, η κατανόηση και η ορθή αξιοποίηση της γλώσσας των μαθηματικών, η ευχέρεια στην αξιοποίηση μαθηματικών τύπων και αλγορίθμων και η ανάπτυξη κατάλληλων στρατηγικών επίλυσης προβλημάτων κρίνονται σημαντικά χαρακτηριστικά για την επιτυχία ενός μαθητή στα μαθηματικά. Επιπλέον, η ευχέρεια στην αξιοποίηση μαθηματικών τύπων και αλγορίθμων αναμένεται σε μεγάλο βαθμό τόσο από μαθητές υψηλών όσο και χαμηλών προσδοκιών στα μαθηματικά, ενώ θεμελιώδη χαρακτηριστικά της γεωμετρικής σκέψης αναμένονται σε πολύ μικρό βαθμό από μαθητές χαμηλών προσδοκιών. Ακόμη, οι προσδοκίες των εκπαιδευτικών επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από το γνωστικό υπόβαθρο του μαθητή, την προσωπικότητα και τη συμπεριφορά του, εν αντιθέσει με την εξωτερική του εμφάνισή η οποία δεν ασκεί καμία επιρροή. Τέλος, δεν ανιχνεύονται διαφοροποιήσεις στην επικοινωνία των εκπαιδευτικών με τους μαθητές που διαφέρουν γνωστικά ή κοινωνικο-πολιτισμικά, αλλά ούτε και στον τρόπο αξιολόγησης και ανατροφοδότησής τους. Ωστόσο, διαφαίνεται πως οι εκπαιδευτικοί έχουν την τάση να εργάζονται συχνότερα με μαθητές από τους οποίους έχουν υψηλές προσδοκίες στα μαθηματικά______________________________________________________________ _________________________________________________________ A growing body of research suggests that the expectations that a teacher sets for a student have serious effects on the formation of the student's mathematical identity and consequently on the student's academic performance. These expectations are perceived through variation in the teacher's behavior, in the way he or she treats students and in his or her interaction with them in the mathematics classroom. The present study aimed to investigate teachers' expectations of students with different identities in mathematics and involved 155 teachers who were asked to answer a 26-question questionnaire. As the findings of the survey indicate, understanding and proper use of the language of mathematics, fluency in the use of mathematical formulas and algorithms, and the development of appropriate problem-solving strategies are considered important characteristics for a student's success in mathematics. In addition, fluency in utilizing mathematical formulas and algorithms is highly expected by both students with high and low expectation in mathematics, while fundamental features of geometric reasoning are expected to a very limited extent by students with low expectations. Furthermore, teachers' expectations are heavily influenced by the student's cognitive background, personality and behavior, as opposed to external appearance which has no influence. Finally, no differences are detected in teachers' communication with students who differ cognitively or socio-culturally, nor in the way they evaluate and give feedback. However, it is apparent that teachers tend to work more often with students from whom they have high expectations in mathematicsen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectμαθηματική ταυτότηταen_US
dc.subjectεπιτυχία στα μαθηματικάen_US
dc.subjectπροσδοκίεςen_US
dc.subjectφαινόμενο Πυγμαλίωνen_US
dc.subjectmathematical identityen_US
dc.subjectsuccess in mathematicsen_US
dc.subjectexpectationsen_US
dc.subjectPygmalion effecten_US
dc.titleΠροσδοκίες εκπαιδευτικών από μαθητές με διαφορετικές ταυτότητες στα μαθηματικάen_US
dc.title.alternativeTeachers' expectations of students with different identities in mathematicsen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record