Show simple item record

dc.contributor.advisorΣιδηροπούλου, Χριστίνα
dc.contributor.authorΚαραθανάσης, Αχιλλέας
dc.contributor.authorKarathanasis, Achilleas
dc.date.accessioned2023-04-24T08:45:08Z
dc.date.available2023-04-24T08:45:08Z
dc.date.issued2023-03
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3375
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Δημόσιος Λόγος και Ψηφιακά Μέσαen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία επικεντρώνεται στη ανάδειξη έξι επιστημονικών προσωπικοτήτων, που συνέβαλαν στην εξέλιξη διαφορετικών τομέων της επιστήμης μέσα από τη χρήση των μαθηματικών. Σκοπός της έρευνας είναι η διερεύνηση των στάσεων και αντιλήψεων των επιστημόνων που αναπαρίστανται στις επιλεχθείσες ταινίες μέσα από την αλληλεπίδρασή τους με τα μαθηματικά, όσο και η αλληλεπίδραση αυτών με την ευρύτερη κοινωνία στην οποία ζουν. Το corpus της έρευνας αποτελείται από τέσσερις (4) βιογραφικές ταινίες του σύγχρονου Αμερικανικού και Βρετανικού κινηματογράφου. Η ανάλυσή τους έγινε με βάση τη θεματική ανάλυση, σε συνδυασμό με στοιχεία από τη θεωρία του κινηματογράφου. Μέσα από τη συμπλήρωση καρτελών φιλμικής ανάλυσης, συλλέχθηκαν δεδομένα που αφορούν στις σχέσεις των πρωταγωνιστών τόσο σε εργασιακό επίπεδο, όσο και στο ευρύτερο οικογενειακό και κοινωνικό τους περιβάλλον, καθώς και στοιχεία που αναδείκνυαν την επιστημονική συνεισφορά και τα επιτεύγματα τους. Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν πως οι έξι (6) επιστημονικές φιγούρες που προβάλλονται στις επιλεχθείσες ταινίες συνέβαλλαν αισθητά μέσα από τα μαθηματικά στη διαμόρφωση και εξέλιξη της επιστήμης. Από την ανάλυση αναδείχθηκε ένα κοινό σχήμα και για τις τέσσερις ταινίες: α) μαχητικές / πρωτοπόρες επιστημονικές προσωπικότητες, β) αντιμετωπίζουν τη σκληρή πραγματικότητα, γ) υποστηρικτικό οικογενειακό περιβάλλον, δ) ανταγωνισμός, αμφισβήτηση, αποδοχή – αναγνώριση ε) μαθηματικά, μία επιστήμη με εφαρμογή σε διάφορους τομείς και επιρροή στην καθημερινή ζωή. Συμπερασματικά, και οι έξι επιστημονικές προσωπικότητες των τεσσάρων ταινιών έχουν ανάγκη από κοινωνικές συναναστροφές, ενώ αναγνωρίζονται τελικά για την επιστημονική τους συνεισφορά. Παρόλα αυτά, οι χρωματικές και φυλετικές διακρίσεις, καθώς και ο σεξουαλικός προσανατολισμός στέκονται τροχοπέδη στην επιστημονική καταξίωση, σε αντίθεση με την ψυχική ασθένεια και τη σωματική αναπηρία όπως αναδεικνύεται από την ανάλυση των ταινιών. Τέλος, προτείνεται μία διδακτική αξιοποίηση των ταινιών που αποσκοπεί στη σύνδεση των μαθητών με την επιστήμη των μαθηματικών και στην κατανόηση από αυτούς της χρησιμότητάς της. 10 Οι ταινίες που επιλέχθηκαν είναι το Hidden Figures, το The theory of everything, το The imitation game και το A beautiful mind___________________________________ ________________________________ The present thesis focuses on highlighting six scientific figures, who contributed to the development of different fields of science through the use of mathematics. The purpose of the research is to investigate the attitudes and perceptions of the scientists, represented in the selected films, through their interaction with mathematics, as well as their interaction with the wider society in which they live. The corpus of the research consists of four (4) biographical films from contemporary American and British cinema. Their analysis was based on thematic analysis, combined with elements from film theory. Through the film analysis tabs, data were collected regarding the relationships of the protagonists both at the workplace, as well as in their wider family and social environment, as well as data highlighting their scientific contributions and achievements. The findings of the research show that the six (6) scientific figures featured in the selected films contributed significantly through mathematics to the formation and development of science. A common pattern emerged from the analysis for all the four films: a) fighting / innovative scientific figures, b) confronting the harsh reality, c) supportive family environment, d) competition, doubt, acceptance - recognition, e) mathematics, a science with application in various fields and impact on everyday life. In conclusion, all six scientific personalities in the four films are in need of social interactions and are ultimately recognized for their scientific contributions. However, color and racial discrimination, as well as sexual orientation stand in the way of scientific achievement, as opposed to mental illness and physical disability as highlighted by the analysis of the films. Finally, a suggested teaching use of the films aims to connect students to the science of mathematics and help them understand its usefulness. The selected films are: Hidden Figures, The theory of everything, The imitation game and A beautiful minden_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectαναπαραστάσειςen_US
dc.subjectκινηματογράφοςen_US
dc.subjectμαθηματικοίen_US
dc.subjectμαθηματικάen_US
dc.subjectcinemaen_US
dc.subjectmathematiciansen_US
dc.subjectmathematicsen_US
dc.subjectrepresentationsen_US
dc.titleΜαθηματικά και μαθηματικοί στον σύγχρονο Αμερικανικό και Βρετανικό κινηματογράφοen_US
dc.title.alternativeMathematics and mathematicians in contemporary American and British cinemaen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record