Η λειτουργία της μουσικής στην ελληνική τηλεοπτική διαφήμιση (διατροφής) Πολυτροπική ανάλυση και εκπαιδευτικές εφαρμογές
Abstract
Το ερευνητικό υλικό αποτελείται από 14 διαφημίσεις γιαουρτιών, με μουσικό και
ηχητικό περιεχόμενο. Όλες οι επωνυμίες έχουν έδρα την Ελλάδα και οι διαφημίσεις
των προϊόντων είναι της περιόδου 2012-2021. Το ερευνητικό πρόβλημα αφορά στη
λειτουργία της μουσικής στην ελληνική τηλεοπτική διαφήμιση (διατροφής) και
ειδικότερα: Ποια μουσικά είδη χρησιμοποιούνται στις διαφημίσεις γιαουρτιών
ελληνικών εταιρειών; Γιατί; Πώς η μουσική συνδέεται με την εκφώνηση (voice-over)
και λειτουργεί με την εικόνα;εάν η μουσική συνδέεται άμεσα ή έμμεσα με το προϊόν; Με
ποιο τρόπο βοηθά στην προώθηση του προϊόντος; Πώς συμβάλλει στην εξέλιξη του
διαφημιστικού αφηγήματος; Πώς είναι δομημένη η μουσική και τι εξυπηρετεί αυτή η
δομή;
Για την επεξεργασία των διαφημίσεων, χρησιμοποιούμε κινηματογραφικούς όρους
(πλάνα, κίνηση της κάμερας, mise-en-scène, μοντάζ, φωτισμός, ηχητικά εφέ,
σημαντικά αντικείμενα, κοστούμια). Η μέθοδος που εφαρμόζουμε είναι η πολυτροπική
ανάλυση της ηλεκτρονικής διαφήμισης ως αλληλεπίδραση των σημειωτικών
συστημάτων. Ο σκοπός της έρευνας αφορά εκπαιδευτικές εφαρμογές με βάση την
ηλεκτρονική διαφήμιση και τη μουσική της________________________________
___________________________________________________
The research material consists of 14 yogurt advertisements, with music and audio
content. All brands are based in Greece, and product advertisements are from 2012-
2021. The research problem concerns the function of music in Greek TV (food)
advertising, and in particular: Which musical genres are used in Greek yogurt
commercials? Why; How does the music connect with the voice-over, and how does it
work with the image? Is the music directly or indirectly related to the product? How
does it help promote the product? How does it contribute to the evolution of the
advertising narrative? How is music structured, and what does this structure serve?
To edit the ads, we use cinematic terms (shots, camera movement, mise-en-scène,
5
editing, lighting, sound effects, prop objects, costumes). The method we apply is the
multimodal analysis of electronic advertising as an interaction of semiotic systems. The
purpose of the research concerns educational applications based on electronic
advertising and its music. To edit the ads, we use cinematic terms (shots, camera
movement, mise-en-scène, editing, lighting, sound effects, prop objects, costumes).
The method we apply is the multimodal analysis of electronic advertising as an
interaction of semiotic systems. The purpose of the research concerns educational
applications based on electronic advertising and its music