Έρευνα σε εκπαιδευτικούς ΠΕ για την συμβολή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά την διάρκεια της πανδημίας
Abstract
Στόχος της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι η διερεύνηση των απόψεων των
εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την συμβολή της εξ αποστάσεως
εκπαίδευσης κατά την διάρκεια της πανδημίαςCOVID- 19. Δεδομένου ότι τόσο η
διεθνής όσο και η ελληνική βιβλιογραφία έχουν ασχοληθεί κυρίως με τις απόψεις των
εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια της πρώτης περιόδου του lockdown, κρίθηκε
αναγκαία η διεξαγωγή αυτής της έρευνας μέσα από την οποία θα μπορούσαν να
μελετηθούν οι απόψεις των εκπαιδευτικών καθόλη τη διάρκεια εφαρμογής της εξ
αποστάσεως εκπαίδευσης. Η ερευνητική προσέγγιση που ακολουθήθηκε από την
ερευνήτρια ήταν η ποσοτική με εργαλείο συλλογής δεδομένων ένα ερωτηματολόγιο
σε πενταβάθμια κλίμακα Likert. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως η
πλειονότητα των εκπαιδευτικών δεν αντιμετώπισε «θετικά» την εξ αποστάσεως
εκπαίδευση στο σύνολό της. Παρουσιάστηκαν δυσκολίες ως προς την πρόσβαση και
την χρήση του τεχνολογικού εξοπλισμού ενώ τα συναισθήματα που κυριαρχούσαν
κατά την εφαρμογή της εξ αποστάσεως ήταν, κυρίως, συναισθήματα άγχους. Παρόλα
αυτά οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες στην έρευνα έκαναν χρήση τόσο της
Σύγχρονης όσο και της Ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Μέσα από αυτό το
εγχείρημα εκφράζεται η ελπίδα τα ευρήματα της συγκεκριμένης εργασίας να φανούν
εποικοδομητικά σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς της εκπαιδευτικής διαδικασίας
που υπηρετούν την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και ενδεχομένως να κληθούν να
οργανώσουν ή να υλοποιήσουν προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε μια
μελλοντική έκτακτη ανάγκη.
___________________________________________________________________
The aim of this researchis to investigate the opinions of Primary Education teachers
regarding the contribution of distance education during the COVID-19 pandemic.
Given that both the international and the Greek literature have mainly dealt with the
opinions of teachers during the first period of the lockdown, it was deemed necessary
to carry out this research through which the opinions of teachers could be studied
throughout the implementation of distance education. The research approach followed
by the researcher was qualitative with a five-point Likert scale questionnaire as a data
collection tool. The results of the survey showed that the majority of teachers did not
have a "positive" view of distance education as a whole. There were difficulties in
accessing and using the technological equipment, while the emotions that prevailed
during the remote application were, mainly, feelings of anxiety. Nevertheless, most of
the survey participants used both Synchronous and Asynchronous distance education.
Through this study, it is hoped that the findings of this work will be seen
constructively by all the involved bodies of the educational process that serve the
Primary Education who possibly will be invited to organize or implement distance
education programs in a future emergency