Show simple item record

dc.contributor.advisorΚασβίκης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΜαστρογιαννίδης, Βασίλειος
dc.contributor.authorMastrogiannidis, Vasileios
dc.date.accessioned2023-05-08T08:04:14Z
dc.date.available2023-05-08T08:04:14Z
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3531
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Ανθρωπιστικές Σπουδές και Νέες Τεχνολογίεςen_US
dc.description.abstractΤα σχολικά εγχειρίδια αποτελούν την κύρια πηγή άντλησης γνώσεων και πληροφοριών για τους μαθητές. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι ο εντοπισμός, η καταγραφή και η ανάλυση των επίμαχων – τραυματικών γεγονότων όπως αυτά εμφανίζονται στα υπό εξέταση σχολικά εγχειρίδια της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού και της Γ΄ Γυμνασίου την περίοδο 1975-2018. Η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη. Το θεωρητικό μέρος και την έρευνα. Το πρώτο μέρος αναφέρεται στα σχολικά εγχειρίδια με έμφαση στη σχολική ιστορία και στα τραυματικά γεγονότα. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζονται η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την υλοποίηση της συγκεκριμένης έρευνας, τα ερευνητικά ευρήματα της, τα συμπεράσματα, η συζήτηση και οι προτάσεις για περαιτέρω έρευνα. Η κύρια μέθοδος έρευνας που χρησιμοποιήθηκε είναι η ποιοτική μέθοδος ανάλυσης περιεχομένου με την ταυτόχρονη χρήση της ερμηνευτικής μεθόδου. Επίσης, για την καλύτερη πραγμάτωση της εργασίας χρησιμοποιήθηκε και η ποσοτική μέθοδος ανάλυσης περιεχομένου. Όπως διαπιστώνεται από τα ευρήματα της έρευνας πολλά σχολικά εγχειρίδια είτε παραλείπουν ορισμένα τραυματικά γεγονότα είτε τα παρουσιάζουν με συνοπτικό τρόπο. ____________________________________________________________________________________________________ School textbooks are the main source of knowledge and information for students. This thesis aims to identify, record and analyze the controversial-traumatic events, as they appear in Greek recent and modern history textbooks under examination in the sixth grade of Primary School and in the third grade of Secondary School during 1975-2018. The thesis is divided into two parts: theoretical part and research. The first part refers to textbooks focusing on school history and traumatic events. The second part presents the methodology used to implement this research, the research findings, conclusions, the discussion and proposals for further research. The main research method used is the content analysis qualitative method whilst simultaneously using the interpretative method. For better paper documentation, the content analysis quantitative method was also used. As shown in the research findings, many textbooks either omit or summarize certain traumatic events.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημώνen_US
dc.subjectεπίμαχα - τραυματικά γεγονόταen_US
dc.subjectσχολικά εγχειρίδιαen_US
dc.subjectσχολική ιστορίαen_US
dc.subjectcontroversial-traumatic eventsen_US
dc.subjectschool textbooksen_US
dc.subjectschool historyen_US
dc.titleΗ σχολική ιστορία και τα επίμαχα - τραυματικά γεγονότα: έρευνα στα σχολικά εγχειρίδια ιστορίας της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (1975- 2018)en_US
dc.title.alternativeSchool history and controversial - traumatic events: research in Greek history textbooks of compulsory education(1975-2018)en_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record