dc.description.abstract | Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως στόχο της την καταγραφή των δεξιοτήτων που
χρησιμοποιούν οι μαθητές, που φοιτούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, κατά την
διαδικασία μάθησης της ελληνικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας σε δίγλωσσα περιβάλλοντα
στη Γερμανία, καθώς και την καταγραφή των δυσκολιών που προκύπτουν από την
εκμάθηση την ελληνικής.
Η εργασία χωρίζεται σε δύο βασικά μέρη, στο θεωρητικό και στο ερευνητικό. Στο πρώτο
μέρος συναντούμε τρία βασικά κεφάλαια. Τα πρώτο αφορά την διγλωσσία, στη συνέχεια
το δεύτερο κεφάλαιο σχετίζεται με τις στρατηγικές γλωσσικής εκμάθησης της δεύτερης
ξένης γλώσσας και τέλος το τρίτο κεφάλαιο πραγματεύεται την διδασκαλία της ελληνικής
γλώσσας στη Γερμανία.
Στο δεύτερο μέρος της εργασίας παρουσιάζεται η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε
69 μαθητές σε ελληνικό σχολείο στην Γερμανία με σκοπό την καταγραφή των στρατηγικών
που χρησιμοποιούνται κατά την παραγωγή και κατανόηση του γραπτού και του
προφορικού λόγου. Στην έρευνα επίσης συμμετείχαν 2 εκπαιδευτικοί του σχολείου που
κλήθηκαν να απαντήσουν σε κάποιες ερωτήσεις σχετικά με τις διαδικασίες που
εφαρμόζουν για την βελτίωση των μαθητών τους στην επικοινωνία, την γραφή και την
ανάγνωση.
Τέλος, παραθέτονται τα αποτελέσματα της έρευνας τα οποία συμπληρώνουν την
βιβλιογραφική ανασκόπηση καθώς και προτάσεις για μελλοντική έρευνα
______________________________________________________________________________
The aim of the thesis is to record the skills used by the students, who attend Primary
Education, during the process of learning Greek as a second foreign language in bilingual
environments in Germany, as well as to record the difficulties arising from learning the
Greek.
The work is divided into two main parts, the theoretical and the research. In the first part
we find three main chapters. The first concerns bilingualism, then the second chapter is
related to the language learning strategies of the second foreign language and finally the
third chapter deals with the teaching of the Greek language in Germany.
The second part of the paper presents the research, which was carried out on 69 students in
a Greek school in Germany in order to record the strategies used during the production and
understanding of written and spoken language. The research also involved 2 teachers of the
school who were asked to answer some questions about the procedures they apply to
improve their students' communication, writing and reading.
Finally, the results of the research are listed which complement the literature review as well
as suggestions for future research | en_US |