Show simple item record

dc.contributor.authorΔημοσθένους, Μάριος
dc.date.accessioned2023-05-10T07:04:18Z
dc.date.available2023-05-10T07:04:18Z
dc.date.issued2022-06-22
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3557
dc.description.abstractΤα κόμικς είναι ενδεικτικό, πως εδώ και πάνω από έναν αιώνα έχουν αποτελέσει ένα από τα πλέον προσφιλή μέσα ψυχαγωγίας για τα μικρά παιδιά, όπως επίσης όμως και για τους μεγάλης ηλικίας ανθρώπους. Η χρήση τους, μπορεί βέβαια να χάνεται ακόμα και στα βάθη των αιώνων και ίσως μπορούμε να ανιχνεύσουμε τις ρίζες τους ήδη ακόμα και από την αρχαιότητα περίπου, αν εν μέρει θεωρήσουμε, ως μια μορφή κόμικς, για παράδειγμα, τις βραχογραφίες των προϊστορικών κοινωνιών ή αντίστοιχα διάφορες τοιχογραφίες ή και τις παραστάσεις αρχαίων αγγείων, όπως ήταν εκείνα των αρχαίων Ελλήνων. Εντούτοις όμως, είναι ενδεικτικό, ότι στην ουσία τα κόμικς είχαν αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους επισήμως μέσα από τον Τύπο (μέσα από εφημερίδες και φυλλάδες της εποχής εκείνης) περίπου από τον 18ο αιώνα αν και η χρήση τους θα αρχίσει να είναι πιο συστηματική πλέον από τον 19ο αιώνα και μετά. Η προβολή των κόμικς ανέκαθεν είχε γίνει μέσα από εφημερίδες, αν και σταδιακά στην πορεία επρόκειτο να ξεκινήσει η εμφάνιση και περιοδικών αφιερωμένων αποκλειστικά και μόνο στην προβολή αυτού του είδους ψυχαγωγίας. Ένα βασικό χαρακτηριστικό φυσικά, την ίδια στιγμή, είναι και το ότι σταδιακά και ιδιαίτερα μετά τις αρχές του 20ου αιώνα και ως τις μέρες μας επρόκειτο να κάνει την εμφάνισή της μια πληθώρα διαφόρων ηρώων, στον τομέα των κόμικς. Ηρώων που διαχρονικά μάλιστα συνδέθηκαν εν πολλοίς και με το χώρο της έβδομης τέχνης, δηλαδή τον κινηματογράφο. Κάτι τέτοιο, επί παραδείγματι, στις μέρες μας είναι εμφανές ειδικά μέσα από τις διάφορες ταινίες με διάφορους υπερήρωες της Marvel ή αντίστοιχα με σούπερ ήρωες της DC. Και είναι μάλιστα εδώ χαρακτηριστικό ταυτόχρονα και το ότι μέσα από τέτοιες περιπτώσεις μπορεί κάποιος να διαπιστώσει άλλωστε και το ότι τα κόμικς εδώ και καιρό αποτυπώνουν και τις εκάστοτε κοινωνικές τάσεις και αλλαγές που μπορεί να προκύπτουν εν γένει στο πλαίσιο μιας κοινωνίας. Αφετέρου όμως, μια επίσης πολύ σημαντική συνισταμένη δεν παύει να είναι και εκείνη που έχει σχέση με το ζήτημα της ανάδειξης και αξιοποίησης των κόμικς και στο πεδίο της εκπαίδευσης. Τα κόμικς είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο, με το οποίο τα παιδιά μπορούν να επιδείξουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ως προς την ενασχόληση με διάφορα γνωστικά και εκπαιδευτικά πεδία. Κι αυτό, δεδομένου, ότι η χρήση των εικόνων σε συνδυασμό με την παρουσία διαφόρων ηρώων, προσφέρει επιπλέον εναύσματα στα παιδιά να ασχοληθούν με τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα, τη στιγμή που η ίδια η εκπαιδευτική διαδικασία καθίσταται και πιο διασκεδαστική. Abstract Comics are indicative that for over a century they have been one of the most popular means of entertainment for young children, but also for the elderly. Their use, of course, can be lost even in the depths of the centuries and perhaps we can trace their roots as far back as antiquity, if we consider in part, as a form of comics, for example, the petroglyphs of prehistoric societies or respectively various frescoes or representations of ancient vessels, such as those of the ancient Greeks. However, it is indicative that in fact comics had begun to make their official appearance in the press (through newspapers and pamphlets of that time) around the 18th century, although their use will begin to be more systematic. from the 19th century onwards. The promotion of comics has always been done through newspapers, although gradually along the way, the appearance of magazines dedicated exclusively to the promotion of this type of entertainment was about to begin. A key feature of course, at the same time, is the fact that gradually and especially after the beginning of the 20th century and until today, a multitude of different heroes were to appear, in the field of comics. Heroes who over time were in fact associated with the field of the seventh art, namely cinema. Such a thing, for example, nowadays is especially evident through the various movies with various Marvel superheroes or respectively with DC superheroes. And it is characteristic here at the same time that through such cases one can also find that the comics have long reflected the current social trends and changes that may occur in general in a society. On the other hand, however, another very important component does not cease to be the one related to the issue of promotion and utilization of comics in the field of education. Comics are a very useful tool, with which children can show special interest in engaging in various cognitive and educational fields. This is due to the fact that the use of images in combination with the presence of various heroes, offers additional triggers for children to engage in various cognitive objects, at a time when the educational process itself becomes even more fun.en_US
dc.language.isogren_US
dc.subjectκόμικς, κόμικς και ιστορική εξέλιξη, κόμικς και κοινωνική πραγματικότητα, παιδαγωγικές εφαρμογές των κόμικςen_US
dc.subjectcomicsen_US
dc.subjectcomics and historical development, and social reality, pedagogical applications of comicsen_US
dc.titleH απεικόνιση της εκάστοτε κοινωνικής πραγματικότητας στο κόμικς ως εργαλείο κατανόησης και της αντίληψής μας για τον κόσμο – Η διαδικασία εφαρμογής τους στο πεδίο της εκπαίδευσηςen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record