Show simple item record

dc.contributor.advisorΒάσιου, Αικατερίνη
dc.contributor.authorΣκαρβελάκη, Ελισάβετ
dc.contributor.authorSkarvelaki, Elisavet
dc.date.accessioned2023-06-12T07:42:01Z
dc.date.available2023-06-12T07:42:01Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3600
dc.descriptionΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα ερευνητική εργασία διερευνά τη σχέση των γονικών στιλ με την εμπλοκή του μαθητικού και φοιτητικού πληθυσμού σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού και θυματοποίησης. To Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 165 μαθητές Α/βαθμιας και Β/βαθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και προπτυχιακούς φοιτητές από όλα τα εξάμηνα. Συγκεκριμένα συμμετείχαν 62 μαθητές Δημοτικού, 43 προ- πτυχιακοί φοιτητές, 36 μαθητές Γυμνασίου και 23 μαθητές Λυκείου. Η συλλογή του δείγματος βασίσθηκε στη δειγματοληψία ευκολίας και χιονοστιβάδας. Το ερωτηματολόγιο για τη γονικότητα ήταν: «Parenting Styles and Dimensions Questionnaire» (PSPQ) βασισμένο στην έρευνα των Robinson, Mandleco, Olsen & Hart, (2001), το οποίο μεταφράστηκε σε ελληνική έκδοση. Το ερωτηματολόγιο σχολικού εκφοβισμού/θυματοποίησης αποτέλεσε το: «Revised Bullying and Victimization Questionnaire» (BVQ-R) του Olweus, (1996). Τα ερευνητικά αποτελέσματα ανέδειξαν πως η εμπλοκή μαθητικού και φοιτητικού πληθυσμού σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού και θυματοποίησης συσχετίζεται αρνητικά με το διαλεκτικό μητρικό και πατρικό στιλ και θετικά με το αυταρχικό και παραχωρητικό μητρικό και πατρικό στιλ. Το παραχωρητικό μητρικό και πατρικό στιλ είχε μεγαλύτερη συσχέτιση με τον σχολικό εκφοβισμό. Επιπρόσθετα, βρέθηκε ότι το κυρίαρχο γονικό στιλ και αυτό που εμφανίζει μεγαλύτερη συσχέτιση με τον σχολικό εκφοβισμό και τη θυματοποίηση ήταν το μητρικό στιλ. Ωστόσο, μόνο το διαλεκτικό πατρικό στιλ είχε μεγαλύτερη αρνητική συσχέτιση με τη θυματοποίηση από το διαλεκτικό μητρικό στιλ. Παράλληλα, όσον αφορά τα επίπεδα εμπλοκής του μαθητικού και φοιτητικού πληθυσμού σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού και θυματοποίησης, περισσότερα ήταν τα θύματα και συχνότερη μορφή, ο λεκτικός εκφοβισμός. Τα αποτελέσματα της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι σημαντικά, καθώς αναδεικνύουν τον ρόλο των γονικών στιλ στην εκδήλωση της εκφοβιστικής συμπεριφοράς και θυματοποίησης, αλλά και μπορούν να σταθούν ως αφορμή για την υιοθέτηση του διαλεκτικού γονικού στιλ στην ανατροφή και την διαπαιδαγώγηση των παιδιών, για την αντιμετώπιση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού και της θυματοποίησης. Μάλιστα, η συσχέτιση των γονικών στιλ με την εμπλοκή του μαθητικού και φοιτητικού πληθυσμού που μελετάται πρώτη φορά, καθιστά την ερευνητική εργασία μοναδική. ___________________________________________________________________________________ The research present study investigates the relationship between parenting styles and the involvement of the student population in incidents of school bullying and victimization. The research sample consists of 165 students of Primary and Secondary Education and also undergraduate students of all semesters. Specifically, participated 62 elementary school students, 43 undergraduate students, 36 middle school students and high school students. The collection of the sample was based on the convenience sample and the snowball sample. The questionnaire of Parenting was: «Parenting Styles and Dimensions Questionnaire» (PSPQ) based on the research of Robinson, Mandleco, Olsen & Hart, (2001) » which translated in Greek version. The questionnaire of Bullying/Victimization consists the: «Revised Bullying and Victimization Questionnaire» (BVQ-R) by Olweus, (1996). The research findings showed that the involvement of the student population in incidents of bullying and victimization is negatively correlated with the authoritative maternal and parental style and positively correlate with the authoritarian and permissive maternal and paternal style. The permissive maternal and parental style has greater correlation with school bullying. In addition, it was found that the dominant parenting style and that which shows greater correlation with school bullying and victimization was the maternal style. However, only the authoritative paternal style has greater negative correlation with victimization than authoritative maternal style. Alongside, with regard to levels of involvement of student population in incidents of school bullying and victimization, there were more victims and the most frequent form was verbal bullying. The research findings of the present study are important, as they point out the role of the parenting style at the event of bullying behavior and victimization but can also trigger for the adoption of authoritative parenting style in nurturing and educating children that counteract the phenomenon of school bullying and victimization. In fact, the correlation of parenting style with the involvement of student population which is studied for the first time makes the research uniqueen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημώνen_US
dc.subjectσχολικός εκφοβισμόςen_US
dc.subjectγονικά στιλen_US
dc.subjectφοιτητικός πληθυσμόςen_US
dc.subjectschool bullyingen_US
dc.subjectparenting stylesen_US
dc.subjectstudent populatiosen_US
dc.titleΓονικότητα και Σχολικός Εκφοβισμόςen_US
dc.title.alternativeParenting and School Bullyingen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record