dc.contributor.advisor | Ανδρεοπούλου, Αθανασία | |
dc.contributor.author | Μπάτσιου, Φωτεινή | |
dc.contributor.author | Batsiou, Foteini | |
dc.date.accessioned | 2023-06-12T07:52:08Z | |
dc.date.available | 2023-06-12T07:52:08Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3601 | |
dc.description | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | en_US |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία συνδυάζοντας ποσοτικές μεθόδους αξιολόγησης και ποιοτικές
διαδικασίες ανάλυσης λαθών διερευνά την ορθογραφική ικανότητα δύο μαθητών της
Γ’ Δημοτικού, με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Πιο συγκεκριμένα, πραγματεύεται
το ζήτημα των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών και συγκριμένα της
δυσορθογραφίας. Βασική της επιδίωξη είναι η διερεύνηση της επίδρασης
αποτελεσματικών διδακτικών παρεμβάσεων για την ενίσχυση και βελτίωση της
ορθογραφικής ικανότητας. Το σύνολο των διαδικασιών που λαμβάνουν χώρα κατά τη
διαδικασία της ορθογραφίας, εκτός από την ορθογραφική γνώση, περιλαμβάνει και
ένα σύνολο ορθογραφικών κανόνων που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη. Το ελληνικό
γλωσσικό σύστημα εξαιτίας της εγγενής δυσκολίας που έχει με τα φωνήματα να είναι
λιγότερα από τα γραφήματα δημιουργεί πολλές δυσκολίες στον ορθογραφημένο
γραπτό λόγο. Για τη μέτρηση των επιδόσεών των δύο μαθητών χρησιμοποιήθηκε ένα
διαγνωστικό τεστ μαθησιακών δυσκολιών και οι παρεμβάσεις που μεσολάβησαν
σχεδιάστηκαν από την ερευνήτρια. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως μαθητές με
Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες παρουσιάζουν σημαντικά ελλείμματα στην
γραφοφωνημική αντιστοίχιση στον γραπτό λόγο και πραγματοποιούν πολλά
ορθογραφικά λάθη
___________________________________________________________________________
The present study combines quantitative assessment methods and qualitative error
analysis procedures to investigate the spelling ability of two third grade students with
special educational needs. More specifically, it deals with the issue of Specific
Learning Difficulties and comparatively dysorthography. Its main aim is to
investigate the impact of effective teaching interventions to enhance and improve
spelling ability. The set of processes that take place during the spelling process, in
addition to spelling knowledge, includes a set of spelling rules that must be taken into
account. The Greek language system, because of its inherent difficulty in having
fewer phonemes than graphs, creates many difficulties in spelling the written word. A
diagnostic test of learning difficulties was used to measure the performance of the two
students and the interventions that were used were designed by the researcher. The
results showed that students with Specific Learning Difficulties have significant
deficits in graphophonemic matching in written language and make many spelling
errors. | en_US |
dc.language.iso | gr | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών | en_US |
dc.subject | δυσορθογραφία | en_US |
dc.subject | ορθογραφική ικανότητα | en_US |
dc.subject | ποιοτική ανάλυση λαθών | en_US |
dc.subject | dysorthography | en_US |
dc.subject | spelling ability | en_US |
dc.subject | qualitative error analysis | en_US |
dc.title | Διδακτική παρέμβαση για τη βελτίωση της ορθογραφίας σε μαθητές της Γ΄ Δημοτικού με δυσορθογραφία | en_US |
dc.title.alternative | Teaching intervention for the improvment of spelling in third grade students with disorthography | en_US |
dc.type | BSc thesis | en_US |