dc.description.abstract | Η παρακίνηση είναι ένα φαινόμενο, το οποίο έχει προβληματίσει αρκετούς
ερευνητές, καθώς φανερώνει τη κατεύθυνση, προσήλωση αλλά και το βαθμό
καταβολής προσπαθειών ενός ατόμου για την απόκτηση του επιθυμητού στόχου.
Ειδικότερα, η θεωρία του αυτοπροσδιορισμού των Deci και Ryan εστιάζει στη μελέτη
των τύπων εκδήλωσης παρακίνησης καθώς και την ικανοποίηση των βασικών
ψυχολογικών αναγκών. Η Φυσική Αγωγή πέρα από τα πολύπλευρα οφέλη της,
αποτελεί ταυτόχρονα περιβάλλον εκδήλωσης κινήτρων διαφόρων ειδών. Η παρούσα
μελέτη ερευνά τα κίνητρα των μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά τη
συμμετοχή τους στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Συγκεκριμένα, η μελέτη στη
επικεντρώθηκε στη θεωρία του Αυτοπροσδιορισμού για να διαπιστωθεί το είδος
παρακίνησης των μαθητών στο συγκεκριμένο μάθημα. Τα αποτελέσματα της έρευνας
έδειξαν ότι οι φοιτητές/ριες είναι ως ένα βαθμό εσωτερικά παρακινημένοι ,ωστόσο
δεν είναι απόλυτα ικανοποιημένοι από το μάθημα, ενώ μερικοί από αυτούς δεν
διαθέτουν κίνητρα συμμετοχής. Συμπερασματικά, η πλειονότητα των μαθητών έχει
εσωτερικά κίνητρα, των οποίων οι βασικές ανάγκες δεν έχουν πλήρως ικανοποιηθεί.
__________________________________________________________________________
Motivation is a phenomenon, which has puzzled many researchers, as it shows the
direction, dedication and the degree of efforts of a person to obtain the desired goal.
In particular, Deci and Ryan's self-determination theory focuses on the study of the
types of motivation manifestation as well as the satisfaction of basic psychological
needs. Physical Education, in addition to its multifaceted benefits, is at the same time
an environment for the manifestation of various kinds of motivation. The present
study investigates the motivations of primary school students during their
participation in the Physical Education course.
The results of the research showed that the students are to some extent internally
motivated, however, they are not completely satisfied with the course, while some of
them lack motivation to participate. In conclusion, the majority of students are
intrinsically motivated, whose basic needs have not been fully satisfied | en_US |