Show simple item record

dc.contributor.advisorΜαυροπάλιας, Τρύφων
dc.contributor.authorΝικολάου, Δανάη
dc.contributor.authorNikolaou, Danae
dc.date.accessioned2023-06-19T09:40:43Z
dc.date.available2023-06-19T09:40:43Z
dc.date.issued2023-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3629
dc.descriptionΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΗ συνδιδασκαλία (co- teaching) είναι μια εναλλακτική, σύγχρονη και πρόσφατη μορφή διδασκαλίας στην εκπαίδευση, η οποία έχεις ως απώτερο σκοπό να συμπεριλάβει τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρίες στις γενικές σχολικές τάξεις των σχολικών μονάδων. Πιο συγκεκριμένα, αυτό το μοντέλο συνδιδασκαλίας υλοποιείται στην Ελλάδα μέσα από το πρόγραμμα της Παράλληλης Στήριξης (Paralle Support). Η παρούσα πτυχιακή εργασία διερευνά τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την εφαρμογή του προγράμματος της Παράλληλης Στήριξης και κυρίως τις συνεργατικές δεξιότητες των δασκάλων που την εφαρμόζουν. Για το λόγο αυτό μελετήθηκε ο ρόλος των συνδιδασκάλων, υλοποώντας το πρόγραμμα της Παράλληλης Στήριξης και εξετάστηκε ο βαθμός συνεργασίας ανάμεσα στους συνδιδασκάλους, καθώς και οι ανάγκες βελτίωσης που είναι απαραίτητες για το πρόγραμμα της Παράλληλης Στήριξης. Στη συνέχεια, διεξήχθη το ερευνητικό σχέδιο. Η έρευνα λοιπόν, ήταν ποσοτική και συμμετείχαν 85 εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από το Νομό Πέλλας, οι οποίοι συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο. Η ποσοτική έρευνα ερεύνησε το ρόλο, το επίπεδο συνεργασίας μεταξύ των συνδιδασκάλων, αλλά και τις κυριότερες ανάγκες που χρειάζονται βελτίωση για την υλοποίηση του προγράμματος της Παράλληλης Στήριξης. Σύμφωνα με τις απαντήσεις των περισσότερων εκπαιδευτικών προέκυψε μία ευρύτερη θετική στάση των εκπαιδευτικών απέναντι στη συνεκπαίδευση. Επίσης, η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δήλωσε ότι υπάρχει ρητή κατανομή καθηκόντων των διδασκάλων και ότι η κυριότερη ανάγκη για τη βελτίωση του προγράμματος της παράλληλης στήριξης είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η συνεργασία μεταξύ τόσο των δασκάλων όσο και μεταξύ των γονέων. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν ότι δεν είναι κατάλληλα καταρτισμένοι και προετοιμασμένοι για την εφαρμογή της παράλληλης στήριξης και επισήμαναν ελλείψεις σε αναγκαίες υποδομές ,μέσα και υλικά. Ακόμη, οι μαθητές με αναπηρίες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα της παράλληλης στήριξης ενισχύουν τις γνωστικές και τις κοινωνικές τους δεξιότητες. Τέλος, στη συζήτηση περιλαμβάνονται ορισμένοι περιορισμοί, αλλά και προτάσεις για μελλοντικές έρευνες _)___________________________________________________________________________________________________________________________________ Co-teaching is an alternative, modern and recent form of teaching in education, which aims to include students with special educational needs or disabilities in mainstream classrooms. More specifically, this model of co-teaching is implemented in Greece through the Paralle Support programme. This thesis explores teachers' views on the implementation of the Parallel Support Programme and especially the collaborative skills of the teachers who implement it. For this reason, the role of co-teachers in implementing the Parallel Support programme was studied and the degree of cooperation between co-teachers was examined, as well as the improvement needs that are necessary for the Parallel Support programme. The research project was then carried out. The research was quantitative and 85 primary school teachers from the prefecture of Pella participated in the survey, who completed a questionnaire. The quantitative research investigated the role, the level of cooperation between co-teachers and the main needs that need improvement for the implementation of the Parallel Support programme. According to the responses of most teachers, a broader positive attitude of teachers towards co-teaching emerged. Also, the majority of teachers stated that there is an explicit division of tasks between teachers and that the main need to improve the parallel support programme is teacher training and cooperation between both teachers and parents. Also, teachers stated that they are not properly trained and prepared for the implementation of parallel support and pointed out shortages in necessary infrastructure, means and materials. Furthermore, students with disabilities who participate in the parallel support programme enhance their cognitive and social skills. Finally, the discussion includes some limitations and suggestions for future researchen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημώνen_US
dc.subjectσυνδιδάσκαλοιen_US
dc.subjectσυνδιδασκαλίαen_US
dc.subjectπαράλληλη στήριξηen_US
dc.subjectco-teachingen_US
dc.subjectco-teachersen_US
dc.subjectparallel supporten_US
dc.titleΑντιλήψεις εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής αναφορικά μτ τον ρόλο που διαδραματίζουν με βάση την ειδίκευση τους κατά της υλοποίηση της παράλληλης στήριξης στην Περιφέρεια της Πέλλας.en_US
dc.title.alternativePerceptions of general and special education teachers regarding the role they play based on their specialization in the implementation of parallel support in the Region of Pella.en_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record