dc.description.abstract | Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετηθεί το σχολικό εγχειρίδιο της ιστορίας της Γ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, όσον αφορά το μύθο και την αποτύπωση του σε αυτό, αναφορικά με τη διάκριση του από την ιστορική πραγματικότητα. Επίσης σκοπός είναι να αναδειχθούν τα ερευνητικά δεδομένα σχετικά με τις αντιλήψεις των μαθητών και οι θεωρητικές προσεγγίσεις, στόχοι, δραστηριότητες του νέου προγράμματος σπουδών 2018 για την ενότητα της μυθολογίας.Στο πρώτο μέρος γίνεται η θεωρητική τεκμηρίωση του θέματος με τον ορισμό του μύθου, και τις ερμηνείες του. Σχολιάζονται οι καταβολές της Ελληνικής μυθολογίας, οι επιστημονικές προσεγγίσεις και η θέση της μυθολογίας στην Ελληνική εκπαίδευση καθώς και η διδασκαλία της στο δημοτικό. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας ακολουθεί η έρευνα πάνω στα σχολικά εγχειρίδια, όπως το βιβλίο του μαθητή, το τετράδιο εργασιών της Γ΄ τάξης του Δημοτικού και το βιβλίο του Δασκάλου πάντα σε σχέση με το ΑΠΣ και το ΔΕΠΠΣ, τις οδηγίες των οποίων πρέπει και να υπακούουν, για το μάθημα της ιστορίας. Επίσης σχολιάζονται ερευνητικά δεδομένα που έχουν αντληθεί από τις αντιλήψεις των μαθητών και οι στόχοι του Νέου προγράμματος σπουδών για την ιστορία.
_____________________________________________________________________________________________________________________
The purpose of this paper is to study the history textbook of the third grade of primary school, regarding the myth and its depiction in it, in terms of its distinction from historical reality. It also aims to highlight the research data on students' perceptions and the theoretical approaches, objectives, activities of the new 2018 curriculum for the unit of mythology. In the first part, the theoretical documentation of the topic is done with the definition of myth, and its interpretations. The origins of Greek mythology, the scientific approaches and the place of mythology in Greek education as well as its teaching in primary school are commented. In the second part of the paper follows the research on the textbooks, such as the student's book, the workbook of the third grade of primary school and the teacher's book always in relation to the APS and the IEPP, whose instructions must be obeyed, for the history lesson. Research data drawn from students' perceptions and the objectives of the New History Curriculum are also commented on. | en_US |