dc.description.abstract | Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί η σύνδεση δυο φαινομενικά
διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων, αυτό της λογοτεχνίας και των μαθηματικών. Στα
πλαίσια αυτής της διερεύνησης πραγματοποιήθηκε μία διδακτική παρέμβαση, στο
δημοτικό σχολείο Αμμοχωρίου και πιο συγκεκριμένα στην Τετάρτη δημοτικού, τμήμα
με οκτώ μαθητές/τριες. Μέσα από μία διδακτική παρέμβαση, η οποία περιελάβανε
αφήγηση ιστορίας κατασκευασμένη από την ερευνήτρια, έγινε προσπάθεια να
διερευνηθεί κατά πόσο η διδασκαλία ενίσχυσε την ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος των
μαθητών και αύξησε το βαθμό χρήσης στρατηγικών για την επίλυση μαθηματικών
προβλημάτων, μέσω αυτού του εναλλακτικού τρόπου διδασκαλίας τους. Έτσι, για την
επίτευξη του στόχου επιλέχθηκε ένα μαθηματικό παραμύθι κατάλληλο για μαθητές
Τετάρτης Δημοτικού.
Η επιλογή της σχολικής τάξης δεν έγινε από την ερευνήτρια, καθώς η διδακτική
παρέμβαση έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια της πρακτικής της άσκησης, όμως ήταν μέσα
στα ηλικιακά πλαίσια στα οποία ήθελε εξ αρχής να κινηθεί. Επίσης, σκοπός της ήταν να
ασχοληθεί με μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες πρώτη φορά έρχονται σε επαφή με τα
Μαθηματικά και τη Γλώσσα, σαν συνδυασμένα γνωστικά αντικείμενα και επιθυμούσε
με αυτόν τον εναλλακτικό τρόπο προσέγγισης να συμβάλει στη διαμόρφωση μιας θετικής
εικόνας και στάσης από την πλευρά των μαθητών. Οπότε, μετά από τις πρώτες μέρες
επαφής και παρακολούθησης του εν λόγω τμήματος, η ερευνήτρια αντιλήφθηκε πως αυτό
πληροί τις προϋποθέσεις τις οποίες η ίδια είχε θέσει για την συγκεκριμένη έρευνα.
Η συγκεκριμένη παρέμβαση αποτελεί μια μορφή διερεύνησης της αλλαγής της
στάσης των μαθητών/τριών έναντι των μαθηματικών, αλλά και ενθάρρυνσης για τους
εκπαιδευτικούς, ώστε να αξιοποιούν την αφήγηση στη μάθηση των μαθηματικών και
βασίζεται σε μία παραμυθική αφήγηση την οποία επινόησε και σύρραψε η ίδια η
ερευνήτρια, βασιζόμενη στις προτιμήσεις των μαθητών και ορμώμενη από την
αξιοποίηση της δικής της φαντασίας
________________________________________________________________________
The aim of this thesis is to investigate the connection between two apparently different cognitive objects, that of literature and mathematics. In the context of this research, a teaching intervention was carried out in the primary school of Ammochori, and more specifically in the fourth grade of primary school, a class of eight students. Through a teaching intervention, which included storytelling constructed by the researcher, an attempt was made to investigate whether the teaching enhanced the activation of the students' interest and increased the degree of use of strategies to solve mathematical problems, through this alternative way of teaching them. Thus, in order to achieve the goal, a mathematical fairy tale suitable for fourth grade students was chosen.
The choice of the school class was not made by the researcher, as the teaching intervention took place during her internship, but it was within the age range in which she initially wanted to move. Also, her purpose was to deal with students, who are coming into contact with Mathematics and Language for the first time, as combined subjects, and she wanted, with this alternative way of approach, to contribute to the formation of a positive image and attitude from the students' side. So, after the first days of contact and monitoring of the department in question, the researcher realized that this meets the conditions she had set for this specific research.
This specific intervention is a form of investigating the change in students' attitudes towards mathematics, but also an encouragement for teachers to use storytelling in learning mathematics and is based on a fairy tale that was invented and drawn up by the researcher herself, based on the preferences of the students and driven by the use of her own imagination. | en_US |