Show simple item record

dc.contributor.advisorΝικολαντωνάκης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorZafeiropoulos, Giorgos
dc.contributor.authorΖαφειρόπουλος, Γεώργιος
dc.contributor.authorZafeiropoulos, Georgios
dc.date.accessioned2023-06-23T08:22:11Z
dc.date.available2023-06-23T08:22:11Z
dc.date.issued2023-05
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3651
dc.descriptionΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΣτην παρούσα πτυχιακή εργασία πρόκειται να δημιουργηθούν διδακτικά σενάρια με την χρήση των ΤΠΕ για τα μαθηματικά της Γ’ δημοτικού. Το αντικείμενο στο οποίο θα βασιστούν τα σενάρια αυτά είναι οι Νοεροί Υπολογισμοί. Αρχικά παρουσιάζεται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση πάνω στα μαθηματικά και τις ΤΠΕ. Έτσι, θίγονται μια σειρά από θέματα που αφορούν το ερευνητικό αντικείμενο της εργασίας, όπως τα μαθηματικά στον χώρο της εκπαίδευσης αλλά και στην Γ’ δημοτικού ειδικότερα, οι ΤΠΕ στην εκπαίδευση, οι προκλήσεις που δημιουργούν οι ΤΠΕ αλλά και η θετική τους συνεισφορά στην εκπαίδευση. Επίσης, αναδεικνύονται οι ΤΠΕ σε σχέση με τα μαθηματικά, παρουσιάζονται τα διδακτικά μέσα αναπαράστασης των μαθηματικών εννοιών με την χρήση ΤΠΕ αναφέροντας κάποια λογισμικά ιδανικά για το αντικείμενο των μαθηματικών στην εκπαίδευση. Έπειτα, αναλύονται τα εργαλεία τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή των διδακτικών σεναρίων για την παρούσα εργασία, συγκεκριμένα παρουσιάζεται η γλώσσα προγραμματισμού Scratch καθώς και η Επαυξημένη Πραγματικότητα. Το θεωρητικό μέρος κλείνει με τους παράγοντες που επηρεάζουν την χρησιμοποίηση των ΤΠΕ στις σχολικές τάξεις. Στο κομμάτι της μεθοδολογίας παρουσιάζονται οι τρόποι με τους οποίους θα δημιουργηθούν τα διδακτικά σενάρια καθώς και οι παράμετροι που λήφθηκαν υπόψη για να είναι παιδαγωγικά ορθά. Στα αποτελέσματα αναλύονται λεπτομερώς τα σενάρια διδασκαλίας ώστε, αν θελήσει ένας εκπαιδευτικός να τα υλοποιήσει να μπορέσει να τα εφαρμόσει άμεσα με την παροχή των κατάλληλων οδηγιών. _____________________________________________________________________ The present thesis aims to create teaching scenarios using ICT for mathematics in the third grade of primary school. The subject matter upon which these scenarios will be based is mental calculations. Initially, a literature review is presented on mathematics and ICT, touching on a range of topics related to the research subject, such as mathematics in education, particularly in the third grade of primary school, ICT in education, the challenges posed by ICT, and their positive contribution to education. Additionally, ICT is highlighted in relation to mathematics, and teaching aids for mathematical concepts using ICT are presented, including somes softwares ideal for teaching mathematics in education. Subsequently, the tools that will be used to construct the teaching scenarios for this thesis are analyzed, specifically the programming language Scratch and Augmented Reality. The theoretical part closes with factors that influence the use of ICT in the classroom. The methodology section presents the ways in which the teaching scenarios will be created as well as the parameters that were taken into account to be pedagogically correct. In the results, the teaching scenarios are analyzed in detail so that, if a teacher wants to implement them, he can implement them immediately by providing the appropriate instructions.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημώνen_US
dc.subjectμαθηματικάen_US
dc.subjectεκπαίδευσηen_US
dc.subjectΤΠΕen_US
dc.subjectmathematicsen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectICTen_US
dc.titleΔημιουργία διδακτικών σεναρίων με την χρήση ΤΠΕ για τα μαθηματικά της Γ' Δημοτικούen_US
dc.title.alternativeCreating teaching scenarios using ICT for mathematics in the third grade of primary schoolen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record