dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία αποτυπώνει τις απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης για τις σχέσεις ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια. Ειδικότερα,
διερευνήθηκαν οι τρόποι συνεργασίας δασκάλων – γονέων, η συχνότητα αυτής της
επικοινωνίας, οι θετικές επιδράσεις που προκύπτουν μέσω αυτής της σχέσης, οι
παράγοντες που έρχονται ως εμπόδια στην συνεργασία και τέλος οι προϋποθέσεις για
την ύπαρξη μιας αποτελεσματικής γονεϊκής εμπλοκής. Για την υλοποίηση της
έρευνας επιλέχθηκε η ποσοτική έρευνα και η συλλογή των ερευνητικών δεδομένων
έγινε με τη χρήση ενός ερωτηματολογίου με κλειστού τύπου ερωτήσεις, το οποίο
συμπληρώθηκε από 95 εκπαιδευτικούς δημοτικών σχολείων. Τα αποτελέσματα
έδειξαν πως οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που έλαβαν μέρος στην
έρευνα θεωρούν πολύ σημαντική την συνεργασία τους με τις οικογένειες των
μαθητών τους, παρόλο που η συχνότητα των συναντήσεων με όλους τους γονείς
περιορίζεται κάθε τρίμηνο. Οι συχνότεροι τρόποι επικοινωνίας ήταν με τις
συναντήσεις στο σχολείο και μέσω της χρήσης τηλεφώνου και ηλεκτρονικού
ταχυδρομείου. Επιπλέον, φάνηκε πως η έλλειψη διαθέσιμου χρόνου και των δύο
πλευρών μπορεί να αποδυναμώσει μια αγαστή αλληλεπίδραση μεταξύ τους. Ωστόσο,
ανέφεραν οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί ότι αν τηρούνται ορισμένες προϋποθέσεις
και αρχές, όπως η εμπιστοσύνη, η ειλικρίνεια και η ενσυναίσθηση ανάμεσα στο
σχολείο και στην οικογένεια, τότε όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, δηλαδή οι μαθητές,
οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί, αποκομίζουν αρκετά οφέλη. Οι θετικές αυτές
επιδράσεις, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς της έρευνας, μπορούν να επιφέρουν
ενίσχυση συναισθηματικής ενδυνάμωσης των μαθητών, αύξηση της εμπιστοσύνης
των οικογενειών στο έργο του σχολείου, καθώς και διευκόλυνση του έργου των
δασκάλων στην τάξη.
________________________________________________________________________
The present thesis attempts to record the views of primary school teachers on schoolfamily relations. In particular, the methods of teacher-parent cooperation, the
frequency of this communication, the positive effects arising through this relationship,
the factors that come as obstacles to cooperation and finally the conditions for the
existence of an effective parental involvement were investigated. For the
implementation of the research, quantitative research was chosen and the survey data
was collected using a questionnaire, which was completed by N=95 primary school
teachers. The results showed that primary school teachers consider their collaboration
with their students' families very important, although the frequency of meetings with
all parents is limited each term. The most common ways of communication were
through school meetings and by telephone and e-mail. Moreover, it appeared that the
lack of available time on both sides can weaken an amicable interaction between
them. However, if certain conditions and principles are respected, such as trust,
honesty and empathy between the school and the family, then all parties involved, i.e.
students, parents and teachers, reap significant benefits. These positive results can
bring about an increase in the emotional empowerment of students, an increase in the
confidence of families in the work of the school, as well as facilitating the work of
teachers in the classroom. | en_US |