Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπόπτρια Καθηγήτρια: Σέμογλου Κλειώ
dc.contributor.authorΠλατή, Μαρία-Χαραλαμπία
dc.contributor.otherΒ΄ βαθμολογήτρια: Αλευριάδου Αναστασία
dc.date.accessioned2016-07-17T10:13:08Z
dc.date.available2016-07-17T10:13:08Z
dc.date.issued2016-06
dc.identifier.other460 ΠΛΑ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/370
dc.description.abstractΤα παιδιά με νοητική υστέρηση είναι σημαντικό να παραμένουν ενεργά και αναπτυσσόμενα μέσα σε ένα δυναμικό περιβάλλον που συνεχώς εναλλάσσεται με το πέρασμα του χρόνου (Αλευριάδου & Γκιαούρη, 2011). Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η μελέτη της ανάπτυξης και της βελτίωσης του οπτικοκινητικού συντονισμού σε παιδιά με νοητική υστέρηση. Η επαρκής ανάπτυξη του οπτικοκινητικού συντονισμού και των συνακόλουθων ψυχοκινητικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων αποτελεί βασική προϋπόθεση, ώστε ένα παιδί να μπορέσει να αλληλοεπιδράσει με το περιβάλλον του και να καλλιεργήσει τις ακαδημαϊκές του δεξιότητες (Ζαβός, 2009). Η πιλοτική παρέμβαση πραγματοποιήθηκε στο Ειδικό Σχολείο Φλώρινας. Ο μαθητής συμπλήρωσε τη δοκιμασία VMI με τη μορφή προέλεγχου, συμμετείχε σε δώδεκα συνολικά παρεμβάσεις, ενώ μετά το πέρας τους υποβλήθηκε σε έναν μετέλεγχο με τη δοκιμασία VMI, για να γίνει έγκυρη διεξαγωγή συμπερασμάτων για τον οπτικοκινητικό του συντονισμό. Επίσης, έπειτα από κάθε παρέμβαση, τηρούνταν ημερολόγιο για να σημειωθεί η απόδοση του μαθητή. Οι δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν ήταν ειδικά διαμορφωμένες, ώστε να είναι κοντά στο νοητικό επίπεδο του μαθητή και να προσελκύουν το ενδιαφέρον του. Σταδιακά παρατηρήθηκε βελτίωση του οπτικοκινητικού συντονισμού του μαθητή μέσα από τις παρεμβάσεις και επιτεύχθηκαν και άλλοι επιμέρους στόχοι που τέθηκαν. Συμπεραίνεται, ότι τα προγράμματα παρέμβασης και η εξατομικευμένη διδασκαλία επιτελούν σημαντικό έργο, καθώς ενισχύεται η ψυχοκινητική ανάπτυξη και οι κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες των μαθητών, αλλά παράλληλα επιτυγχάνεται και η αλληλεπίδραση με το περιβάλλον γύρω τους. It is important for children with mental retardation to remain active and growing within a dynamic environment which constantly alternates with the passage of time (Αλευριάδου & Γκιαούρη, 2011). The purpose of the present project was to study the development and the improvement of visuomotor coordination of children with mental retardation. The adequate development of visuomotor coordination and the resulting motor abilities and skills are two basic requirements for a child to be able to interact with its environment and foster academic skills (Ζαβός, 2009). The pilot intervention took place in the Special School of Florina. The student completed the VMI test in the form of pre-audit, participated in a total of twelve interventions, while after the end subjected to a post-control by the VMI test to be valid draw conclusions for visuomotor coordination. Also, after each intervention a diary was kept to note the student's performance. The activities were designed and implemented so as to be close to the mental level of the student in order to attract his interest. Improvement in pupil's visuomotor coordination was gradually observed through the interventions and all the other individual goals, which had been set, were successfully achieved. It is concluded that the intervention programmes and the individual education programmes perform an important task; they enhance psychomotor development, social and emotional skills of the students, but also achieve the interaction with the environment around them.el_GR
dc.format.extent121 σ.
dc.language.isoελληνικήel_GR
dc.publisherΠαιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel_GR
dc.subjectΟπτικοκινητικός συντονισμόςel_GR
dc.subjectΝοητική υστέρησηel_GR
dc.subjectΠιλοτική παρέμβασηel_GR
dc.subjectVisual-motor coordinationel_GR
dc.subjectMental retardationel_GR
dc.subjectPilot interventionel_GR
dc.titleΟπτικοκινητικός συντονισμός σε παιδιά με νοητική υστέρηση: μια πιλοτική παρέμβασηel_GR
dc.typeπτυχιακή / διπλωματική εργασίαel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record