Η Γλώσσα των οδηγιών: ένα διδακτικό σενάριο για το Δημοτικό σχολείο
Abstract
Η παρούσα εργασία σκοπό έχει τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός διδακτικού σεναρίου για το κειμενικό είδος των κατασκευαστικών οδηγιών και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων που καταγράφηκαν. Η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος γίνεται μια θεωρητική τεκμηρίωση με αναφορά στις έννοιες του είδους λόγου και στη διάκριση των κειμενικών ειδών. Έμφαση δόθηκε στα χαρακτηριστικά του Κατευθυντικού Λόγου και ειδικότερα στη γλώσσα των οδηγιών και το κειμενικό είδος των κατασκευαστικών οδηγιών και τα χαρακτηριστικά του. Επίσης, γίνεται αναφορά στα βασικότερα χαρακτηριστικά της κειμενολογικής προσέγγισης και στο Διδακτικό σενάριο της Αλληλουχίας. Στο πρώτο μέρος αναφέρονται ακόμη τα κείμενα οδηγιών που χρησιμοποιούνται στα εγχειρίδια του Δημοτικού και σχολιάζεται η διδακτική τους αξιοποίηση.
Στο δεύτερο μέρος της εργασίας γίνεται η παρουσίαση του διδακτικού σεναρίου όπως αυτό σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε καθώς και η περιγραφή των αποτελεσμάτων. Τα αποτελέσματα αποτελούν μια συγκριτική ανάλυση της πορείας που είχαν οι μαθητές πριν και μετά τη διδακτική παρέμβαση, με βάση την αξιολόγηση των κειμένων που έγραψαν.