dc.contributor.advisor | Επόπτης Καθηγητής: Θωίδης Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Αντωνίου, Μαρία | |
dc.contributor.other | Βαθμολογητές: Παπαδοπούλου Πηνελόπη, Πνευματικός Δημήτρης | |
dc.date.accessioned | 2016-07-17T14:27:51Z | |
dc.date.available | 2016-07-17T14:27:51Z | |
dc.date.issued | 2016-06 | |
dc.identifier.other | 545 ΑΝΤ | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/374 | |
dc.description.abstract | In recent decades there is intense interest in the Lifelong learning and its
competences, for both adults and students. The main objective of this research is to
investigate the relationship between the Lifelong Learning and the school. In particular, the
research focuses on the examination of the key competence "learning to learn", which is
one of the eight skills of Lifelong Learning, as it is defined by the European Commission.
Specifically emphasis is given to the opening of the school in the society and the
connection of school and extracurricular life. The sample was composed of students of
fifth and sixth grade of primary school and of the third grade of high school (8 primary
schools, 4 high schools), as well as primary and secondary school teachers (107 teachers).
The modules of the questionnaire are related to the views of teachers and students
for learning, the competence "learning to learn", the reasons for which pupils study, the
ways they study and elements associated with teaching and the relationship of the school
with society. The survey data leads to the conclusion that there is a positive attitude toward
lifelong learning and its competences learning to learn both on the part of teachers and
students. Generally speaking school turns to this, especially in elementary school, but still
are applied some practices that impede the consolidation. | el_GR |
dc.description.abstract | Τις τελευταίες δεκαετίες υπάρχει έντονο ενδιαφέρον όσον αφορα τη Δια Βίου Μάθηση και τις δεξιότητες που προϋποθέτει, τόσο όσον αφορά τους ενήλικες αλλά και τους μαθητές. Η παρούσα έρευνα είχε ως κύριο σκοπό τη διερεύνηση της σχέσης της Δια Βίου Μάθησης με το σχολείο. Πιο συγκεκριμένα η έρευνα εστιάζει στην εξέταση της δεξιότητας "μαθαίνω πως να μαθαίνω", που αποτελεί μια από τις οχτώ δεξιότητες της Δια Βίου Μάθησης, όπως αυτές έχουν οριστεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ιδαίτερη έμφαση δίνεται στο άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και στη σύνδεση σχολικής και εξωσχολικής ζωής. Το δείγμα συγκροτούν μαθητές της πέμπτης-έκτης δημοτικού και τρίτης γυμνασίου (580 μαθητές), όπως επίσης και εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (107 εκπαιδευτικοί).
Οι θεματικοί άξονες του ερωτηματολογίου αφορούν τις απόψεις των εκπαιδευτικών και των μαθητών για τη μάθηση, τις στάσεις τους για τη δεξιότητα "μαθαίνω πως να μαθαίνω", τους λόγους που μελετούν οι μαθητές και τους τρόπους με τους οποίους διαβάζουν, στοιχεία που σχετίζονται με τη διδασκαλία και τις σχέσεις του σχολείου με την κοινωνία. Τα δεδομένα της έρευνας οδηγούν στη διαπίστωση ότι υπάρχει θετική στάση απέναντι στη Δια Βίου Μάθηση και την δεξιότητα μαθαίνω πως να μαθαίνω τόσο από τη μεριά των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών. Γενικότερα το σχολείο στρέφεται προς αυτή, κυρίως το δημοτικό, συνεχίζουν όμως να εφαρμόζονται κάποιες πρακτικές οι οποίες δυσχεραίνουν την εδραίωσή της. | |
dc.format.extent | 143 σ. | |
dc.language.iso | ελληνική | el_GR |
dc.publisher | Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el_GR |
dc.subject | Μαθαίνω πως να μαθαίνω | el_GR |
dc.subject | Δια βίου μάθηση | el_GR |
dc.subject | Άνοιγμα του σχολείου | el_GR |
dc.subject | Δεξιότητες | el_GR |
dc.subject | Learning to learn | el_GR |
dc.subject | Lifelong learning | el_GR |
dc.subject | The school opening | el_GR |
dc.subject | Key competences | el_GR |
dc.title | Δια Βίου Μάθηση και Σχολείο | el_GR |
dc.type | μεταπτυχιακή / διπλωματική εργασία | el_GR |