Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαδοπούλου, Πηνελόπη
dc.contributor.authorΜπάτσιου, Μαρίνα
dc.contributor.authorBatsiou, Marina
dc.date.accessioned2023-07-18T07:33:16Z
dc.date.available2023-07-18T07:33:16Z
dc.date.issued2020-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3828
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Θετικές Επιστήμες και Νέες Τεχνολογίεςen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα ερευνητική μελέτη έχει σκοπό να διερευνήσει το βαθμό συμβολής των περιβαλλοντικών προγραμμάτων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στην ενίσχυση της σχέσης των μαθητών με τη φύση. Για το σκοπό της έρευνας αξιοποιήθηκε το εργαλείο Nature Relatedness scale (NR) και ελήφθη δείγμα 150 μαθητών (50 μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού, 50 της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου και 50 της Γ΄ τάξης του Λυκείου) από 4 σχολικές μονάδες στην περιοχή των Γιαννιτσών στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο της μελέτης διερευνήθηκε η συμβολή στις βαθμολογικές επιδόσεις του NR παραμέτρων, όπως η προηγούμενη συμμετοχή σε περιβαλλοντικό πρόγραμμα, η επιθυμία συμμετοχής στο μέλλον, το φύλο, ο τόπος διαμονής και η σχολική βαθμίδα των μαθητών. Διαπιστώθηκε ότι όσοι μαθητές συμμετείχαν σε σχολικό περιβαλλοντικό πρόγραμμα στο παρελθόν εμφάνισαν συγκριτικά καλύτερες βαθμολογικές επιδόσεις στην κλίμακα NR, ενώ δε διαπιστώθηκε σημαντική επίδραση του φύλου, της σχολικής βαθμίδας ή του τόπου διαμονής των μαθητών στα αποτελέσματα της έρευνας. Ωστόσο, τα κορίτσια εμφάνισαν καλύτερη βαθμολογική επίδοση στην υποκλίμακα NR-perspective σε σχέση με τα αγόρια, μαρτυρώντας μεγαλύτερη ανησυχία σε σχέση με το πώς επιδρά η ανθρώπινη δραστηριότητα στο περιβάλλον. Επιπλέον, οι μαθητές του Δημοτικού παρουσίασαν δείγματα μεγαλύτερης περιβαλλοντικής ευαισθησίας σε σχέση με τους μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας υπογραμμίζουν την ανάγκη ενίσχυσης του ρόλου και της εφαρμογής της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα _______________________________________________________________________________ The aim of the present research study is to investigate the degree of contribution of environmental programs of compulsory education to the strengthening of students' relationship with nature. For the purpose of the research, the Nature Relatedness scale (NR) tool was used and a sample of 150 students (50 students of the 6th grade of Primary School, 50 of the 3rd grade of Gymnasium and 50 of the 3rd grade of High School) was taken from 4 school units near Giannitsa in Greece. The study investigated the contribution of parameters, such as previous participation in an environmental program, the desire to participate in the future, gender, place of residence and school grade of students, to the mean score of NR. The results indicated that those students who had participated in a school environmental program in the past, performed better on the NR scale, while no significant effect of gender, school level or place of residence of students, was discovered. However, girls performed better on the NR-perspective subscale than boys, showing greater concern about how human activity affects the environment. In addition, elementary school students showed higher environmental sensitivity than students in higher grades did. The findings of this study highlight the need to strengthen the role and encourage implementation of environmental education in Greeceen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημώνen_US
dc.subjectπεριβάλλονen_US
dc.subjectφύσηen_US
dc.subjectπεριβαλλοντική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectenvironmenten_US
dc.subjectnatureen_US
dc.subjectenvironmental educationen_US
dc.titleΗ σχέση του ανθρώπου με την φύση: Μία μελέτη της συμβολής των περιβαλλοντικών προγραμμάτων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στην ενίσχυση της σχέσηςen_US
dc.title.alternativeThe relation between human and nature: A study of environmental programms constributionin this relationship in compulsory educationen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record