dc.description.abstract | Η παρούσα ερευνητική μελέτη έχει σκοπό να διερευνήσει το βαθμό συμβολής των
περιβαλλοντικών προγραμμάτων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στην ενίσχυση της σχέσης των
μαθητών με τη φύση. Για το σκοπό της έρευνας αξιοποιήθηκε το εργαλείο Nature Relatedness
scale (NR) και ελήφθη δείγμα 150 μαθητών (50 μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού, 50 της Γ΄
τάξης του Γυμνασίου και 50 της Γ΄ τάξης του Λυκείου) από 4 σχολικές μονάδες στην περιοχή
των Γιαννιτσών στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο της μελέτης διερευνήθηκε η συμβολή στις
βαθμολογικές επιδόσεις του NR παραμέτρων, όπως η προηγούμενη συμμετοχή σε
περιβαλλοντικό πρόγραμμα, η επιθυμία συμμετοχής στο μέλλον, το φύλο, ο τόπος διαμονής και
η σχολική βαθμίδα των μαθητών. Διαπιστώθηκε ότι όσοι μαθητές συμμετείχαν σε σχολικό
περιβαλλοντικό πρόγραμμα στο παρελθόν εμφάνισαν συγκριτικά καλύτερες βαθμολογικές
επιδόσεις στην κλίμακα NR, ενώ δε διαπιστώθηκε σημαντική επίδραση του φύλου, της σχολικής
βαθμίδας ή του τόπου διαμονής των μαθητών στα αποτελέσματα της έρευνας. Ωστόσο, τα
κορίτσια εμφάνισαν καλύτερη βαθμολογική επίδοση στην υποκλίμακα NR-perspective σε σχέση
με τα αγόρια, μαρτυρώντας μεγαλύτερη ανησυχία σε σχέση με το πώς επιδρά η ανθρώπινη
δραστηριότητα στο περιβάλλον. Επιπλέον, οι μαθητές του Δημοτικού παρουσίασαν δείγματα
μεγαλύτερης περιβαλλοντικής ευαισθησίας σε σχέση με τους μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων.
Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας υπογραμμίζουν την ανάγκη ενίσχυσης του ρόλου και της
εφαρμογής της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
_______________________________________________________________________________
The aim of the present research study is to investigate the degree of contribution of
environmental programs of compulsory education to the strengthening of students' relationship
with nature. For the purpose of the research, the Nature Relatedness scale (NR) tool was used
and a sample of 150 students (50 students of the 6th grade of Primary School, 50 of the 3rd
grade of Gymnasium and 50 of the 3rd grade of High School) was taken from 4 school units near
Giannitsa in Greece. The study investigated the contribution of parameters, such as previous
participation in an environmental program, the desire to participate in the future, gender, place of
residence and school grade of students, to the mean score of NR. The results indicated that those
students who had participated in a school environmental program in the past, performed better
on the NR scale, while no significant effect of gender, school level or place of residence of
students, was discovered. However, girls performed better on the NR-perspective subscale than
boys, showing greater concern about how human activity affects the environment. In addition,
elementary school students showed higher environmental sensitivity than students in higher
grades did. The findings of this study highlight the need to strengthen the role and encourage
implementation of environmental education in Greece | en_US |