dc.description.abstract | Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει τον βαθμό ψηφιακής ικανότητας
των μαθηματικών που εργάζονται στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση στη Δυτική
Μακεδονία και να εξετάσει πιθανή σχέση με δημογραφικά στοιχεία, όπως επίσης και
την αναζήτηση πιθανής συσχέτισης μεταξύ της στάσης των εκπαιδευτικών απέναντι
στη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών κατά τη διδασκαλία των Μαθηματικών και των
απόψεών τους σχετικά με το εργασιακό τους περιβάλλον (υποδομές, συνδεσιμότητα,
αναλυτικό πρόγραμμα).
Η έρευνα διεξήχθη κατά το χρονικό διάστημα Μάιος 2022 έως Ιούνιος 2022, μία
περίοδο που τα σχολεία επανήλθαν στη δια ζώσης λειτουργία. Το δείγμα της έρευνας
περιλαμβάνει 106 μαθηματικούς που εργάζονται σε σχολεία της δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης στη Δυτική Μακεδονία (Ημερήσια Γενικά Λύκεια, Ημερήσια Γυμνάσια
και Ημερήσια ΕΠΑΛ). Ερευνητικό εργαλείο της έρευνας αποτέλεσε το
ερωτηματολόγιο αυτό – αξιολόγησης DigCompEdu CheckIn, σύμφωνα με το πλαίσιο
DigCompEdu.
Οι συμμετέχοντες στην έρευνα, με βάση τις απαντήσεις τους στο ερωτηματολόγιο,
φαίνεται να διαθέτουν ένα μεσαίο προς χαμηλό επίπεδο ψηφιακής ικανότητας. Οι
δημογραφικοί παράγοντες φύλο, ηλικία, διδακτική εμπειρία, επίπεδο σπουδών,
σχολική μονάδα δεν διαπιστώθηκε να επηρεάζουν την ψηφιακή ικανότητα των
συμμετεχόντων. Αντιθέτως διαπιστώθηκε μία μέτρια στατιστικά σημαντική συσχέτιση
μεταξύ του αυτό – εκτιμώμενου επιπέδου ψηφιακής ικανότητας και της στάσης των
μαθηματικών απέναντι στη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών στη διδασκαλία των
Μαθηματικών, καθώς επίσης και μία ασθενής θετική συσχέτιση μεταξύ του συνολικού
επιπέδου ψηφιακής ικανότητας και των απόψεών τους σχετικά με το εργασιακό τους
περιβάλλον.
___________________________________________________________________________
The aim of this research is to investigate the degree of digital competence of
mathematicians working in secondary education in Western Macedonia and to examine
possible relationship with demographic data, as well as to search for a possible
correlation between teachers' attitudes towards the use of digital technologies in the
teaching of Mathematics and their views on their working environment (infrastructure,
connectivity, curriculum).
The survey was conducted between May 2022 and June 2022, a period when schools
returned to face-to-face operation. The sample of the survey includes 106
mathematicians working in secondary schools in Western Macedonia (Daily General
Lyceums, Daily Gymnasiums and Daily EPALs). The research tool of the survey was
the DigCompEdu CheckIn self-assessment questionnaire, according to the
DigCompEdu framework.
The survey participants, based on their responses to the questionnaire, appear to have a
medium to low level of digital competence. The demographic factors of gender, age,
teaching experience, level of study, and school unit were not found to influence the
digital competence of the participants. On the contrary, a moderate statistically
significant correlation was found between the self-assessed level of digital competence
and the attitude of mathematicians towards the use of digital technologies in
mathematics teaching, as well as a weak positive correlation between the overall level
of digital competence and their views on their working environment | en_US |