Show simple item record

dc.contributor.advisorΣπύρτου, Άννα
dc.contributor.authorΦουλίδου, Ειρήνη
dc.contributor.authorFoulidou, Eirini
dc.date.accessioned2023-08-08T08:25:25Z
dc.date.available2023-08-08T08:25:25Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3862
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής με Νέες Τεχνολογίεςen_US
dc.description.abstractΤα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί ως σημαντικό ζήτημα η Τυφλότητα απέναντι στα φυτά (εφεξής ΤΑΦΥ). Πρόκειται για ένα φαινόμενο που απασχολεί την επιστημονική κοινότητα και σχετίζεται με την υποτίμηση των φυτών σε σχέση με τα ζώα. Ταυτόχρονα, επιστημονικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι ιδιότητες των φυτών σε επίπεδο νανοκλίμακας, όπως η υπερυδροφοβικότητα και ο αυτοκαθαρισμός των φύλλων του λωτού. Η παρούσα εργασία επιχειρεί την καταπολέμηση του φαινόμενου της ΤΑΦΥ μέσα από την διδασκαλία του φαινόμενου του λωτού. Το εκπαιδευτικό υλικό που προτείνεται απευθύνεται σε μαθητές/τριες χαμηλού κοινωνικο-οικονομικού επιπέδου της Ε΄ και ΣΤ΄ δημοτικού σχολείου μιας αστικής περιοχής. Σχετικά με την ΤΑΦΥ, επιχειρήθηκε να καταπολεμηθεί 1) η αδυναμία επεξήγησης των βιολογικών διαδικασιών ανάπτυξης των φυτικών οργανισμών, 2) η έλλειψη ευαισθησίας στις αισθητικές ιδιότητες των φυτών και στις δομές τους, 3) η υποτίμηση αξίας των φυτών στη καθημερινή ζωή των ανθρώπων και 4) η αδυναμία παρατήρησης των φυτών στην καθημερινή ζωή και στο περιβάλλον του ατόμου. Σχετικά με τη Νανοεπιστήμη - Νανοτεχνολογία (εφεξής Ν- ΕΤ), αναμένεται μετά την εφαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού οι μαθητές/τριες να είναι ικανοί να ορίζουν τη Ν- ΕΤ και να αναγνωρίζουν και να εξηγούν το φαινόμενο του λωτού με επιστημονικούς όρους. Στο ερευνητικό μέρος οι μαθητές/τριες πραγματοποίησαν διερευνητικές πειραματικές δραστηριότητες μέσα από τις οποίες παρατήρησαν και μελέτησαν τη συμπεριφορά της σταγόνας νερού καθώς κυλά σε επιφάνειες φυτικών οργανισμών. Εξερεύνησαν και ταξινόμησαν τα φυτά της περιοχής τους, ώστε να τα αναδειχθεί η αξία ύπαρξής τους. Τέλος, εξοικειώθηκαν με εργαλεία εργαστηρίου καθώς και με ψηφιακά μέσα. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως η εφαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού σχετικά με το φαινόμενο του λωτού ενίσχυσε τον νανογραμματισμό των μαθητών/ τριών της Ε Δημοτικού σχετικά με την εξήγηση της υπερ- υδροφοβικότητας και του αυτοκαθαρισμού, καθώς και τον ορισμό της Νανοτεχνολογίας, ωστόσο δεν συνέβαλε στην καταπολέμηση της ΤΑΦΥ. Αντίστοιχα, το εκπαιδευτικό υλικό ενίσχυσε την παρατήρηση των φυτών στον περιβάλλοντα χώρο των μαθητών/ τριών της ΣΤ τάξης, καθώς και τον νανογραμματισμό τους σχετικά με την εξήγηση του φαινόμενου του λωτού σε φυτικούς οργανισμούς και τεχνητά προϊόντα. Ωστόσο, 6 η μελέτη έχει κάποιους περιορισμούς, όπως ο μικρός αριθμός του πληθυσμού που συμπεριλήφθηκε, η μικρή διάρκεια της παρέμβασης, η απουσία τεχνογνωσίας εκ μέρους των μαθητών/τριών, η έλλειψη εργαστηρίου φυσικής στο σχολείο, καθώς και τα προσωπικά χαρακτηριστικά των μαθητών. Μελλοντικά, θα μπορούσαν να ενταχθούν περισσότεροι μαθητές από διαφορετικά σχολεία και με διαφορετική κοινωνικοοικονιμική θέση, ώστε να εξαχθούν πιο ασφαλή συμπεράσματα ________________________________________________________________________________________ In recent years, blindness towards plants has emerged as an important issue. It is a modern phenomenon that concerns the scientific community and it is it s associated with plants and their general underestimation in relation to animals. In the meanwhile, plant properties especially at the nanoscale level, such as the super- hydrophobicity and self-cleaning of lotus leaves, are noteworthy. This paper investigates the phenomenon of blindness towards plants and its fight through the application of teaching material of the lotus phenomenon. The teaching material that has been used is addressed to immigrants and refugees students of the 5th and 6th grade of an urban primary school. With regard to plants blindness, researcher attempted to combat 1) the inability to explain the biological processes of growth of plant organisms, 2) the lack of sensitivity to the aesthetic properties of plants and their structures, 3) the indifference to the value of plants in people's daily lives, and 4) the inability of observation of plants in daily life and in the person's environment. With regard to Nanoscience – Nanotechnology, it’s it is expected that students will be able to observe and explain the lotus effect scientifically. At an experimental level, the students carried out experiments through which they observed and studied the behavior of the drop of water as it rolls on the surfaces of plant organisms and explored and classified the plants in their area so as to relate them to their existence value. Finally, they became familiar with laboratory tools as well as digital media. Specifically, the results of the study showed that the application of the educational material on the lotus effect reinforced the nanoliteracy of 5th grade Primary School students regarding the explanation of hyper-hydrophobicity and self-purification, as well as the definition of Nanotechnology, but did not contribute to the fight against plants blindness. However, students cultivated their nanoliteracy as the questions about the explanation of lotus effect and the definition of Nanotechnology were observed statistically significant difference. Similarly, the educational material enhanced the observation of plants in the surrounding area of 6th grade students, as well as their nanoliteracy regarding the explanation of the lotus effect in plant organisms and artificial products. However, we must mention that during the meetings the students of both classes were excited when they were asked to look for plants based on their morphology in the 8 surrounding area. However, the study has some limitations such as the small number of the population included, the short duration of the intervention, the absence of expertise on the part of the students and equipment, as well as the personal characteristics of the students. In the future, more students from different schools and of different socio-economic status could be included in order to draw more reliable conclusions.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημώνen_US
dc.subjectΤΑΦΥen_US
dc.subjectεκπαιδευτικό υλικόen_US
dc.subjectυπερ- υδροφοβικότηταen_US
dc.subjectteaching materialen_US
dc.subjecthydrophobicen_US
dc.subjectself- cleaningen_US
dc.titleΑξιοποίηση της Νανοεπιστήμης- Νανοτεχνολογίας στην αντιμετώπιση της τυφλότητας απέναντι στα φυτά: ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»en_US
dc.title.alternativeUtilization of Nanoscience-Nanotechnology in the treatment in addressing plant blindness : development and evaluation of educational materials in Primary Education"en_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record