dc.contributor.advisor | Δεσλή, Δέσποινα | |
dc.contributor.author | Ευσταθόπουλος, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.author | Eystathopoulos, Konstantinos | |
dc.date.accessioned | 2023-08-08T09:05:35Z | |
dc.date.available | 2023-08-08T09:05:35Z | |
dc.date.issued | 2023-07 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3865 | |
dc.description | Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικών | en_US |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι αφενός να εξετάσει την ικανότητα υπολογιστικής
εκτίμησης και την ικανότητα επίλυσης προβλήματος σε μικρά παιδιά και αφετέρου να
διερευνήσει την ύπαρξη σχέσης ανάμεσα στις δύο ικανότητες. Για τον σκοπό αυτό,
πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με συγχρονικό ερευνητικό σχεδιασμό σε 94 παιδιά της
Β’ και Δ’ δημοτικού στα οποία παρουσιάστηκαν ένα Έργο Υπολογιστικής Εκτίμησης και
ένα Έργο Επίλυσης Προβλήματος. Το Έργο της Υπολογιστικής Εκτίμησης ζητούσε από τους
συμμετέχοντες να επιλέξουν, ανάμεσα σε τρεις πιθανές επιλογές απαντήσεων, εκείνη που
θεωρούσαν ότι βρίσκεται πιο κοντά στο πραγματικό αποτέλεσμα της αριθμητικής πράξης. Το
Έργο της Επίλυσης Προβλήματος ζητούσε από τους συμμετέχοντες να επιλύσουν με ακρίβεια
μαθηματικά προβλήματα που προέρχονταν από διαφορετικές μαθηματικές περιοχές. Η
ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι οι συμμετέχοντες και των δύο ηλικιακών ομάδων
είχαν πολύ καλές επιδόσεις τόσο στις δοκιμασίες υπολογιστικής εκτίμησης όσο και στις
δοκιμασίες επίλυσης προβλήματος. Επίσης, βρέθηκε υψηλή θετική συσχέτιση ανάμεσα στην
επιτυχία των παιδιών στο Έργο της Υπολογιστικής Εκτίμησης και την επίδοσή τους στο
Έργο της Επίλυσης Προβλήματος. Συγκεκριμένα, όσοι συμμετέχοντες παρουσίασαν μεγάλο
ποσοστό επιτυχών υπολογιστικών εκτιμήσεων έτειναν να εμφανίζουν μεγάλο ποσοστό
επιτυχίας στην επίλυση προβλήματος. Το εύρημα αυτό μάλιστα ίσχυε και για τις δύο
ηλικιακές ομάδες, γεγονός που αναδεικνύει την ισχυρή σχέση των δύο ικανοτήτων από
νωρίς. Οι εκπαιδευτικές προεκτάσεις των αποτελεσμάτων της εργασίας συζητώνται
αναφορικά με τη διδασκαλία των μαθηματικών.
___________________________________________________________________________
The purpose of the present study is to examine young children’s computational estimation
and problem solving abilities as well as to investigate the relationship between them. For this
purpose, a quantitative research based on a cross-sectional design was conducted with 94
Year 2 and Year 4 children, who were presented with a Computational Estimation Task and a
Problem Solving Task. In the Computational Estimation Task participants were asked to
choose, among three possible options, the one they judged to be closest to the exact
computational result. In the Problem Solving Task participants had to accurately solve
mathematical problems from different mathematical areas. The analysis of the results showed
that participants in both age groups performed very well on both Computational Estimation
and Problem Solving tasks. Moreover, a high positive correlation was found between
children's success in the Computational Estimation Task and their performance in the
Problem Solving Task. More specifically, those participants who performed successful
computational estimations tended to have a high success rate in problem solving. This finding
was true for both age groups and indicates the strong relationship between these two abilities
from an early age. Educational implications of the study are discussed in relation to
mathematics teaching. | en_US |
dc.language.iso | gr | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών | en_US |
dc.subject | υπολογιστική εκτίμηση | en_US |
dc.subject | επίλυση προβλήματος | en_US |
dc.subject | επίδοση | en_US |
dc.subject | computational estimation | en_US |
dc.subject | problem solving | en_US |
dc.subject | performance | en_US |
dc.title | Η σχέση της υπολογιστικής εκτίμησης με την επίλυση προβλήματος σε παιδιά Β’ και Δ’ δημοτικού» | en_US |
dc.title.alternative | The relationship between computational estimation and problem solving in Year 2 and Year 4 children | en_US |
dc.type | MSc thesis | en_US |