Show simple item record

dc.contributor.advisorΔεσλή, Δέσποινα
dc.contributor.authorΕυσταθόπουλος, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorEystathopoulos, Konstantinos
dc.date.accessioned2023-08-08T09:05:35Z
dc.date.available2023-08-08T09:05:35Z
dc.date.issued2023-07
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3865
dc.descriptionΕπιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι αφενός να εξετάσει την ικανότητα υπολογιστικής εκτίμησης και την ικανότητα επίλυσης προβλήματος σε μικρά παιδιά και αφετέρου να διερευνήσει την ύπαρξη σχέσης ανάμεσα στις δύο ικανότητες. Για τον σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με συγχρονικό ερευνητικό σχεδιασμό σε 94 παιδιά της Β’ και Δ’ δημοτικού στα οποία παρουσιάστηκαν ένα Έργο Υπολογιστικής Εκτίμησης και ένα Έργο Επίλυσης Προβλήματος. Το Έργο της Υπολογιστικής Εκτίμησης ζητούσε από τους συμμετέχοντες να επιλέξουν, ανάμεσα σε τρεις πιθανές επιλογές απαντήσεων, εκείνη που θεωρούσαν ότι βρίσκεται πιο κοντά στο πραγματικό αποτέλεσμα της αριθμητικής πράξης. Το Έργο της Επίλυσης Προβλήματος ζητούσε από τους συμμετέχοντες να επιλύσουν με ακρίβεια μαθηματικά προβλήματα που προέρχονταν από διαφορετικές μαθηματικές περιοχές. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι οι συμμετέχοντες και των δύο ηλικιακών ομάδων είχαν πολύ καλές επιδόσεις τόσο στις δοκιμασίες υπολογιστικής εκτίμησης όσο και στις δοκιμασίες επίλυσης προβλήματος. Επίσης, βρέθηκε υψηλή θετική συσχέτιση ανάμεσα στην επιτυχία των παιδιών στο Έργο της Υπολογιστικής Εκτίμησης και την επίδοσή τους στο Έργο της Επίλυσης Προβλήματος. Συγκεκριμένα, όσοι συμμετέχοντες παρουσίασαν μεγάλο ποσοστό επιτυχών υπολογιστικών εκτιμήσεων έτειναν να εμφανίζουν μεγάλο ποσοστό επιτυχίας στην επίλυση προβλήματος. Το εύρημα αυτό μάλιστα ίσχυε και για τις δύο ηλικιακές ομάδες, γεγονός που αναδεικνύει την ισχυρή σχέση των δύο ικανοτήτων από νωρίς. Οι εκπαιδευτικές προεκτάσεις των αποτελεσμάτων της εργασίας συζητώνται αναφορικά με τη διδασκαλία των μαθηματικών. ___________________________________________________________________________ The purpose of the present study is to examine young children’s computational estimation and problem solving abilities as well as to investigate the relationship between them. For this purpose, a quantitative research based on a cross-sectional design was conducted with 94 Year 2 and Year 4 children, who were presented with a Computational Estimation Task and a Problem Solving Task. In the Computational Estimation Task participants were asked to choose, among three possible options, the one they judged to be closest to the exact computational result. In the Problem Solving Task participants had to accurately solve mathematical problems from different mathematical areas. The analysis of the results showed that participants in both age groups performed very well on both Computational Estimation and Problem Solving tasks. Moreover, a high positive correlation was found between children's success in the Computational Estimation Task and their performance in the Problem Solving Task. More specifically, those participants who performed successful computational estimations tended to have a high success rate in problem solving. This finding was true for both age groups and indicates the strong relationship between these two abilities from an early age. Educational implications of the study are discussed in relation to mathematics teaching.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημώνen_US
dc.subjectυπολογιστική εκτίμησηen_US
dc.subjectεπίλυση προβλήματοςen_US
dc.subjectεπίδοσηen_US
dc.subjectcomputational estimationen_US
dc.subjectproblem solvingen_US
dc.subjectperformanceen_US
dc.titleΗ σχέση της υπολογιστικής εκτίμησης με την επίλυση προβλήματος σε παιδιά Β’ και Δ’ δημοτικού»en_US
dc.title.alternativeThe relationship between computational estimation and problem solving in Year 2 and Year 4 childrenen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record