Show simple item record

dc.contributor.advisorΣερδάρης Παναγιώτης
dc.contributor.authorΤράνακα, Ιωάννα
dc.date.accessioned2023-08-11T10:06:48Z
dc.date.available2023-08-11T10:06:48Z
dc.date.issued2022-04
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3940
dc.descriptionΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Οικονομικών Επιστημών. Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας.en_US
dc.description.abstractΤο μάρκετινγκ ως επιστήμη έχει πολλές πτυχές, οι οποίες αποτελούν όλες μαζί ένα ολοκληρωμένο “σχέδιο” που μπορεί να χρησιμοποιήσει μία επιχείρηση με σκοπό την επίτευξη κερδών. Αυτή η εργασία επικεντρώνεται στην παρουσίαση της ανάλυσης της συμπεριφοράς των καταναλωτών και κατ’ επέκταση της ψυχολογίας τους, που είναι ένα από τα βασικά εργαλεία που χρησιμοποιεί το μάρκετινγκ. Ωστόσο, είναι αναγκαία η εισαγωγή σε κάποιες βασικές έννοιες που αφορούν το μάρκετινγκ και μία σύντομη ανασκόπηση κάποιων λειτουργιών του, με σκοπό την καλύτερη κατανόηση του αντικειμένου που εξετάζεται. Δηλαδή είναι ανώφελο να εξηγήσει κανείς το πόσο σημαντική είναι η συμπεριφορά των καταναλωτών στο μάρκετινγκ αν δεν έχει κατανοήσει πρώτα του τι είναι μάρκετινγκ και σε τι αποσκοπεί. Έπειτα από αυτήν την ανασκόπηση, που αφορά τις σχέσεις του μάρκετινγκ με την κοινωνία-οικονομία, τις ενδοεπιχειρησιακές λειτουργίες, το μάνατζμεντ, την ιδεολογία και τον ορισμό του, ακολουθεί η είσοδος στο βασικό θέμα. Το μάρκετινγκ έχει πολλές προσεγγίσεις μελέτης μία εκ των οποίων είναι η συμπεριφορική και η οποία μας αφορά. Σε αυτήν την προσέγγιση εμπεριέχεται η ψυχολογία του καταναλωτή. Ο τρόπος που συμπεριφέρονται οι αγοραστές έχει και αυτός πολλές οπτικές γωνίες, δηλαδή μπορεί κανείς να εμβαθύνει εξετάζοντάς τον από κοινωνιολογική άποψη, από καθαρά οικονομική, από ψυχολογική κ.α. Βέβαια, η ψυχολογία ουσιαστικά βρίσκεται μέσα σε κάθε υπόδειγμα προσέγγισης, αφού οι καταναλωτές δρουν πολλές φορές με ψυχολογικά κίνητρα είτε συνειδητά είτε ασυνείδητα. Επομένως, γίνεται αντιληπτό ότι υπάρχει ένα ευρύ φάσμα που έχει άμεση επιρροή στην συμπεριφορά των καταναλωτών και έτσι όλα τα επιμέρους υποδείγματα που παρουσιάζονται δεν μπορούν με ασφάλεια να παρουσιάσουν από μόνα τους την πραγματικότητα. Για τον λόγο αυτό, στο τελικό στάδιο εξάγεται ένα συνθετικό υπόδειγμα συμπεριφοράς καταναλωτή που καταδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο τους παράγοντες που επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών. Επίσης, η εικόνα που έχει ή θα ήθελε να έχει σχηματίσει ένας καταναλωτής για τον εαυτό του σχετίζεται με την συμπεριφορά του, όπως επίσης και τα ‘αντιπρότυπα’ εικόνων που έχει από το περιβάλλον του. Το μάρκετινγκ λοιπόν, μπορεί να χρησιμοποιήσει τα εργαλεία της ψυχολογίας, ώστε να παράξει η επιχείρηση εκείνα τα αγαθά που ταυτίζονται με τις ανάγκες των καταναλωτών και τις βαθύτερες επιθυμίες τους. Καταληκτικά, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε όλο τον κόσμο έχει δημιουργηθεί ένα κίνημα αντιμάρκετινγκ, το οποίο επικαλείται ηθικούς και διαφόρους άλλους λόγους δρώντας εναντίον του μάρκετινγκ. Αυτό συμβαίνει πέρα των άλλων διότι έχει υπάρξει παρεξήγηση στο φαινόμενο του επηρεασμού των αποφάσεων των καταναλωτών από το μάρκετινγκ. Ίσως οι τακτικές που έχουν ακολουθηθεί κάποιες φορές να έχουν δώσει αυτήν την εντύπωση, όπως μέσα από διαφημίσεις και τρόπους πώλησης (επιθετικό μάρκετινγκ). Όμως αυτή η αμφισβήτηση του μάρκετινγκ δεν μπορεί να οδηγήσει στην κατάργησή του αλλά στον εκσυγχρονισμό και την ανανέωσή του.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Οικονομικών Επιστημών.en_US
dc.subjectΜάρκετινγκen_US
dc.subjectΚαταναλωτική συμπεριφοράen_US
dc.subjectΚαταναλωτήςen_US
dc.titleΗ ψυχολογία του μάρκετινγκen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record