Διαδικτυακά συστήματα κρατήσεων
Abstract
Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας έχει οδηγήσει στην εμφάνιση εφαρμογών και καινοτομιών οι οποίες διευκολύνουν τη λειτουργία των επιχειρήσεων και των οργανισμών, ανεξάρτητα από τον τομέα οικονομικής δραστηριότητάς τους. Μία παρόμοια εξέλιξη έχει γνωρίσει και η τουριστική βιομηχανία, η οποία μέσω των τεχνολογικών εφαρμογών και της ευρείας χρήσης του διαδικτύου έχει αλλάξει άρδην την εικόνα της. Η λειτουργία της έχει βελτιωθεί, ενώ παράλληλα είναι εύκολα προσβάσιμη για τον κάθε χρήστη (τουρίστα) από όπου κι αν βρίσκεται ανεξάρτητα από την ώρα της ημέρας. Ειδικότερα, η εφαρμογή των ηλεκτρονικών κρατήσεων και των αντίστοιχων διαδικτυακών συστημάτων στην τουριστική βιομηχανία έχει οδηγήσει στη γρήγορη και εύκολη εξυπηρέτηση των τουριστικών επιχειρήσεων και των τουριστών. Στα πλαίσια εκπόνησης της παρούσας μελέτης επιχειρήθηκε η διερεύνηση της παρουσίας των διαδικτυακών συστημάτων κρατήσεων στην τουριστική βιομηχανία. Για το λόγο αυτό πραγματοποιήθηκε μία ποσοτική, πρωτογενής μελέτη με τη διανομή ενός δομημένου, ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου σε στελέχη ξενοδοχειακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης έδειξαν ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις του ξενοδοχειακού κλάδου χρησιμοποιούσαν τα ηλεκτρονικά (διαδικτυακά) συστήματα κρατήσεων, μέσω των οποίων πραγματοποιούνταν ένας ικανοποιητικός αριθμός κρατήσεων. Ωστόσο, συνέχιζε να πραγματοποιείται και ένας αριθμός κρατήσεων μέσω τουριστικών πρακτορείων και σε αυτήν την περίπτωση αναφέρθηκε ότι υπήρχε μία επιρροή στον αριθμό διαμονής των τουριστών. Ολοκληρώνοντας, είναι απαραίτητο να σημειωθεί ότι η εκδήλωση της πρόσφατης υγειονομικής κρίσης εξαιτίας του SARS-CoV-2 (Covid 19) επηρέασε την πραγματοποίηση κρατήσεων ως προς τον αριθμό τους. Ωστόσο, η ηλεκτρονική πραγματοποίηση κρατήσεων επειδή βοηθούσε στην τήρηση των μέτρων κατά της διασποράς του επικίνδυνου ιού είχε ως αποτέλεσμα να πραγματοποιούνται περισσότερες ηλεκτρονικές κρατήσεις.