Το ψηφιακό μάρκετινγκ στην Ελλάδα
Abstract
Στη σημερινή εποχή η πληροφορία βρίσκεται παντού στο περιβάλλον ενός ανθρώπου, και αποτελεί σημαντικό στοιχείο της καθημερινότητας του, καθώς ο ίδιος έχει τη δυνατότητα να ανταλλάσσει πληροφορίες και να έχει συνεχή πρόσβαση σε ότι συμβαίνει γύρω του μέσα από το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το διαδίκτυο χρησιμοποιείται σήμερα για πολλούς λόγους, και όχι μόνο για την ανταλλαγή πληροφοριών, αλλά και για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων, την αύξηση του ανταγωνισμού τους αλλά και την ανάπτυξη του εμπορίου. Η χρήση του διαδικτύου γίνεται πλέον απαραίτητη, παρέχοντας αμέτρητα πλεονεκτήματα όταν χρησιμοποιείται σωστά και θέτονται σε χρήση εφαρμογές που παρέχει το ιντερνέτ όπως είναι
το ψηφιακό μάρκετινγκ. Στο παρελθόν η προώθηση και η αγορά των προϊόντων και υπηρεσιών γινόταν μόνο μέσα από την αλληλεπίδραση των ατόμων και των εταιριών και η οπτική της επικοινωνίας μέσα από μια οθόνη με στόχο την ανάπτυξη της
επιχείρησης έμοιαζε ουτοπία. Ωστόσο, πλέον μέσα από την ανάπτυξη της τεχνολογίας, αυξάνονται ολοένα και περισσότερο οι έννοιες του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και του ψηφιακού μάρκετινγκ. Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία έχει σκοπό να διερευνήσει και να παρουσιάσει τη χρήση του ψηφιακού μάρκετινγκ γενικά αλλά κυρίως στην ελληνικές επιχειρήσεις. Για τη διεξαγωγή της χρησιμοποιήθηκαν αναγνωρισμένα βιβλία ηλεκτρονικά βιβλία και πηγές από το διαδίκτυο. Στο πρώτο κομμάτι της πτυχιακής εργασίας, παρουσιάζεται το μάρκετινγκ, αναλύεται τι είναι το ψηφιακό μάρκετινγκ, η ιστορική εξέλιξη του, η φιλοσοφία
του, αλλά και σε τι διαφέρει με το παραδοσιακό μάρκετινγκ, τα οφέλη του. Στο επόμενο κεφάλαιο αναλύεται το digital marketing, για την ακρίβεια αναλύουμε τα είδη και τα εργαλεία που χρησιμοποιούμε για το ψηφιακού μάρκετινγκ. Όπως είναι το E-mail Marketing, το Search Engine Marketing, το Affiliate Marketing, το Viral Marketing, το Social Media Marketing, το Mobile
Marketing και το Influencer Marketing. Στο τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο αναφερόμαστε στις ελληνικές επιχειρήσεις, στις εξαγωγές που κάνουν. Αναλύουμε τον όρο Β2Β και τις διάφορες που υπάρχουν ανάμεσα στο Β2Β και στο Β2C. Η μεγαλύτερη συνεισφορά του ψηφιακού μάρκετινγκ στις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις είναι η αύξηση της προβολής στην αγορά και η
βελτίωση της εικόνας της επιχείρησης. Τέλος, οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν το ψηφιακό μάρκετινγκ έχουν ως βασικά κίνητρα, την αύξηση των κερδών και των πωλήσεων, την προσέλκυση νέων πελατών ή και την αύξηση της αναγνωσιμότητας.