Η επίδραση του COVID 19 στον κλάδο της εστίασης και των Σούπερ Μάρκετ
Abstract
Μετά από δύο χρόνια από την έναρξη της πανδημίας Covid -19 και την επιβολή περιοριστικών μέτρων μετακίνησης και κλεισίματος επιχειρήσεων δόθηκε το έναυσμα να πραγματοποιηθεί μία έρευνα σχετικά με την επίδραση αυτής της κατάστασης σε δύο βασικούς κλάδους της εγχώριας οικονομίας. Σύμφωνα με τις εξελίξεις που έλαβαν χώρα τα δύο αυτά χρόνια, κάποιοι κλάδοι ευνοήθηκαν από την Πανδημία, ενώ άλλοι υπέστησαν ολική οικονομική καταστροφή. Βασικός σκοπός της εργασίας είναι η συγκριτική εξέταση δύο κλάδων της οικονομίας που επηρεάστηκαν από την κατάσταση αυτή είτε θετικά είτε αρνητικά. Σαφέστατα, είναι γνωστό πως οι επιχειρήσεις εστίασης, λόγω του ότι κρίθηκε αναγκαίο να προβούν σε ολικό κλείσιμο, επηρεάστηκαν αρνητικά από την Πανδημία. Σε αντίθετη περίπτωση, ο κλάδος των Σούπερ Μάρκετ φάνηκε κυρίως το διάστημα της πρώτης καραντίνας να σημειώνει ανοδική πορεία, λόγω της μαζικής κατανάλωσης αγαθών πρώτης ανάγκης από τους πολίτες, φοβούμενοι για την εξέλιξη της κατάστασης. Έτσι λοιπόν, επιδιώκεται παρακάτω μία ερευνητική μελέτη, κατά την οποία προσδιορίζεται ο βαθμός θετικής ή αρνητικής επίδρασης της πανδημίας Covid -19 στον κλάδο της εστίασης και των Σούπερ Μάρκετ. Για την μελέτη αυτή χρησιμοποιήθηκαν πληροφορίες που προέρχονται από την ελληνική και ξενόγλωσση επιστημονική αρθρογραφία. Η εύρεση των πληροφοριών αυτών επιτεύχθηκε μέσα από ηλεκτρονικές μηχανές αναζήτησης, όπως Google Scholar. Επίσης, η μελέτη αυτή ολοκληρώνεται με την παρουσίαση πρωτογενών δεδομένων που έχουν προέλθει μέσω της δειγματοληπτικής έρευνας που διεξήχθη σε επιχειρήσεις του κλάδου εστίασης και σε Σούπερ Μάρκετ.