Αξιοποίηση του διαδικτύου μέσα από τους σχολικούς ιστοτόπους των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Abstract
Το Διαδίκτυο και οι νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών έχουν φέρει σημαντικές αλλαγές στον χώρο της εκπαίδευσης σε παγκόσμιο επίπεδο.
Σε μια κοινωνία που συνεχώς αλλάζει και διευρύνει τους ορίζοντες τεχνολογικά, το σχολείο και η εκπαιδευτική κοινότητα, χρησιμοποιώντας, το δυναμικό εργαλείο του Ιστολογίου και μέσα από την προβολή καλών πρακτικών, εμφανίζει όχι μόνο στην τοπική κοινωνία αλλά και στο ευρύτερο κοινό, την εικόνα του σχολείου.
Οι εκπαιδευτικοί, καλούνται να προσαρμοστούν με νέες παιδαγωγικές μεθόδους διδασκαλίας, εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση σύγχρονη και ασύγχρονη, μέσα από εικονικές τάξεις, ενισχύοντας τις ψηφιακές δεξιότητες, την επαγγελματική τους ανάπτυξη και αυξάνοντας τα κίνητρα μάθησης των μαθητών.
Ο Στόχος της παρούσας ερευνητικής εργασίας ήταν να μελετήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών Δ/θμιας εκπαίδευσης σχετικά με τρόπους Αξιοποίησης του Διαδικτύου στην χρήση των Σχολικών Ιστολογίων, τις δυνατότητες και τα οφέλη που μπορούν να παρέχουν σε εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς, ανεξαρτήτου διαφορετικότητας, γλώσσας, πολιτισμού, εθνικότητας, και μαθησιακών δυνατοτήτων.
Η Μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε ήταν το Ερωτηματολόγιο ποσοτικής έρευνας με ποιοτικές συνιστώσες.
Τα Ευρήματα που προέκυψαν μετά την ανάλυση, συσχέτιση και επεξεργασία των δεδομένων, είναι αρκετά σημαντικά, καθώς εμφάνισαν, την θετική στάση της πλειονότητας των εκπαιδευτικών, στην χρήση στου Ιστολογίου στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η Πρακτική εφαρμογή του σχολικού Ιστολογίου, είναι καθοριστική όταν εφαρμόζεται καθημερινά, στον τρόπο διδασκαλίας των εκπαιδευτικών, στην διαδικασία μάθησης και την οικοδόμηση γνώσης των μαθητών, αξιοποιώντας με ωφέλιμο τρόπο τις δυνατότητες μάθησης, που προσφέρει, το Διαδίκτυο.
Η Πρωτοτυπία και Συνεισφορά της έρευνας έγκειται στα νέα, δεδομένα που προέκυψαν, μέσα από προτάσεις των εκπαιδευτικών και μπορεί να αποτελέσουν το έναυσμα για νέες δυνατότητες εμπλουτισμού των Ιστολογίων, με εκπαιδευτικό υλικό υποστήριξης και διεύρυνσης γνώσεων, έκθεση καλών πρακτικών, διαρκή επιμόρφωση σε ψηφιακές δεξιότητες δημιουργία Ιστολογίων εκπαιδευτικών, μαθητών και την ενσωμάτωσή τους στο Ιστολόγιο του σχολείου. The Internet and the new Information and Communication Technologies have brought significant changes in the field of education worldwide.
In a society that is constantly changing and expanding its technological horizons, the school and the educational community, using the dynamic tool of the Blog and through the promotion of good practices, displays not only to the local community but also to the wider public, the image of the school.
Teachers are called upon to adapt with new pedagogical methods of teaching, distance education, modern and asynchronous, through virtual classrooms, enhancing their digital skills, professional development and increasing students' learning motivation.
The aim of the present research project was to study the views of primary school teachers on ways of using the Internet, the use of School Blogs, the possibilities and benefits they can provide to teachers, students, parents regardless of language, culture, nationality, and learning abilities.
The methodology used was the Quantitative Research Questionnaire with qualitative components.
The Findings that emerged after the analysis, correlation and processing of the data, are quite significant, as they showed, the positive attitude of the majority of teachers, to the use of the Blog in the educational process.
The practical application of the school blog is decisive when it is applied on a daily basis, in the way teachers teach, in the learning process and in the construction of students' knowledge, using in a beneficial way the learning possibilities offered by the Internet...
The originality and contribution of the research lies in the new data that emerged through teachers' suggestions and can be the trigger for new possibilities for enriching the Blogs, with educational material to support and expand knowledge, report of good practices, continuous training in digital skills, creation of teachers' and students' Blogs and their integration in the school's Blog.