Τα Πολιτικά Κινήματα στην ποίηση της Μάγια Αγγέλου, Τζόυ Χάρζο και Άνα Καστίγιο
Abstract
Περίληψη
Η παρούσα διπλωματική εξετάζει τις ακόλουθες ποιητικές συλλογές: And Still I Rise (1978) της Μάγια Ανγκέλου, She Had Some Horses (1983) της Τζόυ Χάρζο και My Father Was a Toltec (1995) της Άνα Καστίγιο και επικεντρώνεται στα πολιτικά κινήματα που γεννήθηκαν και εξαπλώθηκαν την περίοδο της συγγραφής τους, όπως το Κίνημα για τα Πολιτικά Δικαιώματα των Αφρο-Αμερικανών (Civil Rights Movement), το Κίνημα για τα Πολιτικά Δικαιώματα των Αυτοχθόνων της Αμερικής (Red Power Movement) και το κίνημα για τα Πολιτικά Δικαιώματα των Αμερικανο-Μεξικανών (Chicano Movement). Σκοπός της διπλωματικής είναι να εντοπίσει τον τρόπο με τον οποίο αυτές οι ποιήτριες συντονίζουν την ποιητική τους φωνή με τις δυσκολίες των λαών τους και πως ρίχνουν φως στις διάφορες καταπιέσεις (σε σχέση με τη φυλή, το φύλο, την τάξη) που αντιμετωπίζουν μέλη της Αφρο-Αμερικάνικης και της Αμερικανοπ-Μεξικάνικης κοινότητας καθώς επίσης και Αυτόχθονες της Αμερικής. Εξίσου σημαντική παρατήρηση είναι πως κάθε μία από τις ποιήτριες που θα εξεταστούν γίνεται μέσα από την ποίησή της εκπρόσωπος της κοινότητάς της, καταφέρνοντας μ’ αυτόν τον τρόπο να γνωστοποιήσει στους αναγνώστες την πραγματικότητα που ζουν όσοι άνθρωποι ζουν στο περιθώριο και όχι μια συμβατική ζωή. Τα συμπεράσματα περιλαμβάνουν ομοιότητες στη γραφή και στα θέματα που αναπτύσσουν οι τρεις ποιήτριες. Κλείνοντας, ακολουθεί ένα κεφάλαιο με πέντε ποιήματα γραμμένα από μένα στα πλαίσια της δημιουργικής γραφής όπου η έμπνευσή τους προήλθε από τη δουλειά της Μάγια Αγγέλου, της Τζόυ Χάρζο και της Άνα Καστίγιο.
Abstract
The present thesis, focuses on the discussion of the following poetry collections: And Still I Rise (1978) by Maya Angelou, She Had Some Horses (1983) by Joy Harjo and My Father Was a Toltec (1995) by Ana Castillo, with emphasis placed on the political movements taking place at the time of their composition, such as the Civil Rights Movement, The Red Power Movement, and The Chicano Movement. The thesis attempts to highlight the way in which these poets align their poetic voice with the struggles of their own people by shedding light on the various oppressions (racial, gender, financial) minority members, such as African Americans, Native Americans, Chicanos/as have endured. It is important that each one of these poets studied here becomes through their writings a spokesperson for her own community, managing in this way to bring to the readers’ attention the realities of those who live in the margins of the American mainstream. Conclusions are drawn on the basis of the poets’ thematic similarities and writing strategies. Finally, a short chapter follows including five poems written by me inspired by Maya Angelou, Joy Harjo and Ana Castillo’s work.