Προτεινόμενες δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής σε μαθητές Δευτέρας Δημοτικού στο μάθημα της Γλώσσας
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί κατάθεση δημιουργικών δραστηριοτήτων στον εκπαιδευτικό της Β΄ τάξης του δημοτικού σχολείου, ώστε να συμπληρώσει την ύλη της τάξης του στο πλαίσιο του γλωσσικού μαθήματος. Στο Α΄ μέρος, το θεωρητικό, προσδιορίζεται ο όρος Δημιουργική Γραφή και δίνεται έμφαση στη σπουδαιότητα της δημιουργικότητας στην εκπαίδευση. Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών του 2021 προτείνει πολλές δραστηριότητες στο πνεύμα της Δημιουργικής Γραφής. Δυστυχώς, οι ασκήσεις των σχολικών εγχειριδίων απέχουν αρκετά από αυτό. Η διδακτικής της Γλώσσας επιμένει κυρίως σε δραστηριότητες που στοχεύουν στην ορθογραφία και στα γραμματικά φαινόμενα και λιγότερο στην δημιουργική έκφραση των παιδιών, αφήνοντας έτσι τη φαντασία τους σε αδράνεια. Η πρότασή μας, αφού ορίσουμε τα χαρακτηριστικά ενός εργαστηρίου Δημιουργικής Γραφής, είναι η μετεξέλιξη της τάξης σε ένα εργαστήρι. Στο Β΄ μέρος, το δημιουργικό, παρουσιάζονται εκατόν εννέα (109) ασκήσεις Δημιουργικής Γραφής βασισμένες στα είκοσι τέσσερα κεφάλαια του σχολικού βιβλίου της Γλώσσας της Β΄ Δημοτικού και ακολουθούν κάποια γενικά συμπεράσματα.
This thesis involves creative activities for the second-class teacher of primary school to complement their language class material. In the first part, the theoretical one, Creative Writing is being defined and focus is on the significance of creativity in education. The new 2021 LFS incorporates plenty of activities in the Creative Writing direction. Sadly, school study books tasks are far from creative. Language teaching is mostly about dictation and grammar leaving creative expression aside and de-activating imagination. After we have decided on the qualities of a Creative Writing workshop, we could suggest turning our classroom into such a workshop (a language lab). In the second, more creative part, one-hundred and nine (109) Creative Writing exercises are presented for the twenty-four units of B grade Language Textbook followed by some general conclusions.