Διδακτικές προτάσεις ποιητικών και πεζών κειμένων του Αργύρη Χιόνη με την αξιοποίηση της δημιουργικής γραφής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Abstract
Η παρούσα εργασία παρουσιάζει μια πρόταση διδασκαλίας που αποσκοπεί στην ενδυνάμωση της μαθησιακής διαδικασίας μέσω της δημιουργικής γραφής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με αφορμή και εστίαση στο έργο του Αργύρη Χιόνη. Σε αντίθεση με την παραδοσιακή προσέγγιση, η οποία συνήθως περιλαμβάνει την εκμάθηση της βιογραφίας του ποιητή και την ερμηνευτική ανάλυση των ποιημάτων του, αυτή η πρόταση διδασκαλίας προτείνει έναν πιο δημιουργικό και βιωματικό τρόπο προσέγγισης του μαθήματος, μέσα από σύγχρονες διδακτικές της δημιουργικής γραφής, της ενεργητικής μάθησης και της συνεργατικής μάθησης. Οι προτάσεις αυτές θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε ομίλους, πολιτιστικά προγράμματα ή και σε λέσχες ανάγνωσης. Επιπλέον, η πρόταση εναρμονίζεται με το νομοθετικό πλαίσιο σχετική με τη διδασκαλία της δημιουργικής γραφής στην Ελλάδα. H άσκηση στη δημιουργική γραφή, αποκαλύπτει στα παιδιά τη χαρά της συγγραφής μέσα από τη διερεύνηση, την περιπέτεια, τον πειραματισμό και την ψυχαγωγία.
This paper presents a teaching proposal that aims to strengthen the learning process through creative writing in secondary education with a focus on the work of Argyris Chionis. Contrary to the traditional approach, which usually includes learning the biography of the poet and the interpretive analysis of his poems, this teaching proposal proposes a more creative and experiential way of approaching the lesson, through modern didactics of creative writing, active learning and cooperative learning. These proposals could be used in groups, cultural programs or even reading clubs. In addition, the proposal harmonizes with the legislative framework related to the teaching of creative writing in Greece. Creative writing reveals to children the joy of writing through exploration, experimentation and entertainment.