dc.description.abstract | Στο πλαίσιο αυτής της πτυχιακής εργασίας δημιουργήθηκε ένα περιβάλλον λογισμικού, το οποίο διευκολύνει και κάνει πιο αποδοτική τη λειτουργία ενός ξενοδοχείου. Το συγκεκριμένο περιβάλλον αποτελείται από μία εφαρμογή κινητής συσκευής για τους πελάτες του ξενοδοχείου, μία web εφαρμογή για τη διαχείριση του ξενοδοχείου και μία υπηρεσία ιστού (REST API) για τη διεπαφή με μία βάση δεδομένων.
Για την ανάπτυξη των εκάστοτε εφαρμογών χρησιμοποιήθηκαν σύγχρονες τεχνολογίες ανάπτυξης λογισμικού. Πιο συγκεκριμένα, η εφαρμογή κινητού αναπτύχθηκε μέσω του framework Xamarin, η βάση δεδομένων αναπτύχθηκε στην SQLite, ενώ για την δημιουργία του API χρησιμοποιήθηκε η τεχνολογία Flask. Τέλος, για την ανάπτυξη της web εφαρμογής, χρησιμοποιήθηκαν επίσης τα πρότυπα των γλωσσών HTML, CSS και Javascript.
Ειδικότερα, αναπτύξαμε μία εφαρμογή κινητού με το όνομα Smart Hotel για την διευκόλυνση των αναγκών του πελάτη στο ξενοδοχείο. Μέσω της εφαρμογής, ο πελάτης μπορεί να καλέσει την ρεσεψιόν. Επίσης μπορεί να στείλει αίτημα καθαριότητας του δωματίου του, όπως και αίτημα κράτησης σε κάποιο εστιατόριο του ξενοδοχείου. Παράλληλα, δημιουργήθηκε μια web εφαρμογή για την διαχείριση των αιτημάτων του ξενοδοχείου, που επιτρέπει στο προσωπικό του ξενοδοχείου να ενημερωθεί για τα αιτήματα των πελατών και στη συνέχεια να τα αποδεχτεί ή να τα απορρίψει, ενημερώνοντας ταυτόχρονα και τους πελάτες για την εξέλιξη των αιτημάτων τους. Επιπροσθέτως, στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου ενημερώνονται οι γενικές πληροφορίες του ξενοδοχείου, οι οποίες εμφανίζονται επίσης και στο κινητό του πελάτη.
Οι πληροφορίες που ενημερώνονται, μέσα από την web εφαρμογή και την εφαρμογή κινητού, είναι αποθηκευμένες σε μια βάση δεδομένων τύπου SQLite. Η βάση αυτή έχει τους αναγκαίους πίνακες (tables) ώστε να προσδιορίζεται ο τύπος χρήστη, οι κατάλληλες πληροφορίες του κάθε δωματίου, του κάθε αιτήματος των πελατών και των γενικών πληροφοριών του ξενοδοχείου. Μέσω του Flask API, οι εφαρμογές επικοινωνούν με την βάση, ανταλλάσσοντας πληροφορίες.
Το συγκεκριμένο περιβάλλον λογισμικού έχει ως στόχο να βελτιώσει την συνολική εμπειρία των πελατών ενός ξενοδοχείου, αυτοματοποιώντας την επικοινωνία μεταξύ πελατών – ξενοδοχείου. ----------------------------------------------- In the context of this paper, a software environment related to the facilitation of the operation of a hotel was created. This environment consists of a mobile application for the customers of the hotel, a web application for the hotel's management and a REST API software with a Database.
Modern software development technologies were used for the development of each application. More specifically, the mobile application was developed through the Xamarin framework, the database is SQLite type, while Flask technology was used to create the API. For the development of the web application, the standard tools of the HTML, CSS and JavaScript languages were used.
More specifically, a mobile application called Smart Hotel has been developed to facilitate the needs of the customer at the hotel. Through the app, the customer can call the front desk, upload general hotel information, such as the hotel's address or website. He can also send a request for when his room will be cleaned, as well as for a table reservation at the hotel restaurant. At the same time, a web application was created for the hotel management, which allows the hotel staff to be informed about the requests of the customers and then to accept or reject them, at the same time informing the customers about the progress of their requests. Additionally, general information of the hotel is updated through the web application in order to be showed to the customer’ s mobile.
The data that has been updated through the web application and the mobile application, is stored in an SQLite database. This database has the necessary tables to determine the type of user, the appropriate information of each room, each customer request, and the general information of the hotel. Through the Flask API, applications communicate with the database, exchanging information.
The specific software environment aims to improve the overall experience of a hotel's customers by automating the communication between customers and the hotel. In essence, it saves time for both the staff and the customers, as it improves their communication in a smart and modern way. | en_US |