Ηλεκτρικό όχημα: συνεισφορά και επιπτώσεις στο περιβάλλον
View/ Open
Date
2023-07Author
Χρυσικόπουλος, Κωνσταντίνος - Παναγιώτης
Metadata
Show full item recordAbstract
Η προσπάθεια μείωσης των ατμοσφαιρικών ρύπων εστιάζει, σε ένα μεγάλο βαθμό, στην αξιοποίηση της ηλεκτροκίνησης των οχημάτων. Σχετικές έρευνες επιμένουν ότι η στροφή στα ηλεκτρικά οχήματα θα αποτελέσει ένα καίριο βήμα στην μείωση των ρύπων που προκαλούνται από τα καύσιμα κίνησης. Βέβαια, δεν είναι λίγες οι έρευνες που υποστηρίζουν ότι από μόνη της η στροφή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μπορεί να εγγυηθεί κάτι τέτοιο, με δεδομένο ότι ένα σημαντικό ποσοστό της απαιτούμενης για την κίνησή τους ηλεκτρική ενέργεια προβλέπεται ότι θα προέρχεται από την καύση του άνθρακα, ενώ και η κατασκευή των μπαταριών για την αποθήκευση της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας αποτελεί διαδικασία ιδιαίτερα επιβαρυντική για το περιβάλλον. Η εργασία εξετάζει τη συνεισφορά της ηλεκτροκίνησης των οχημάτων στην μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων, ανιχνεύοντας, παράλληλα, τις επιπτώσεις της εξαιτίας των δυσκολιών που αναδύονται από την διαχείριση της απαιτούμενης για την κίνησή τους ηλεκτρική ενέργεια. Η επιχειρούμενη διερεύνηση αξιοποιεί την πρόσφατη διεθνή βιβλιογραφία.
Ως γενικό συμπέρασμα εξάγεται ότι τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν μια ιδιαίτερα θετική πρόταση στην προσπάθεια μείωσης των ατμοσφαιρικών ρύπων, με την προϋπόθεση ότι θα γίνουν σημαντικές προσπάθειες στην κατεύθυνση της οικολογικής διαχείρισης της ηλεκτρικής ενέργειας, τόσο στο επίπεδο παραγωγής της, όσο και σε αυτό της αποθήκευσής.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The effort to reduce atmospheric pollutants focuses, to a large extent, on the utilization of the electrification of vehicles. Relevant research insists that the shift to electric vehicles will be a crucial step in reducing the pollution caused by motor fuels. Of course, there are not a few studies that argue that the switch to electric cars alone cannot guarantee this, given that a significant percentage of the electricity required for their movement is predicted to come from the burning of coal. In contrast, the manufacture of batteries to store the required electricity is a process that is particularly burdensome for the environment. The present paper examines the contribution of the electrification of vehicles to the reduction of atmospheric pollutants, detecting, at the same time, its effects due to the difficulties arising from the management of the electricity required for their movement. The attempted investigation makes use of the recent international literature. As a general conclusion, it is drawn that electric vehicles are a particularly positive proposition in reducing atmospheric pollutants, provided that significant efforts will be made in the direction of the ecological management of electricity, both at the level of its production and at that of its storage.