Τα οφέλη της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, όσων αφορά τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου και την ποιότητα του αέρα
Abstract
Η εργασία αυτή, αποτελεί ένα βιβλιογραφικό εκπόνημα για τη σημασία και τους τρόπου διεύρυνσης της χρήσης της ηλεκτροκίνησης. Στο 1ο κεφάλαιο, από την έρευνα στην ιστορία της ηλεκτροκίνησης βρέθηκε ότι αυτή έχει βαθιά τις ρίζες της στην αρχή του 19ου αιώνα και είναι άξιο σχολιασμού ότι, δύο αιώνες αργότερα, στον 21ο αιώνα, η διάδοσή της δεν είναι τόσο ευρεία στην Ελλάδα, παρόλο που υπάρχει δυνατότητα άφθονης παραγωγής της από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) σε μια χώρα με τόσο ήλιο και ρεύματα αέρα (ηλιακή και αιολική), όπως αναλύονται στο 2ο κεφάλαιο εκτενέστερα, μαζί με την αντιμετώπιση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος σε παγκόσμιο επίπεδο μέσα από την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει».
Στο 1ο κεφάλαιο απαριθμούνται και τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης, τα οποία αφορούν, πέρα από τη βελτίωση για το περιβάλλον και για την υγεία του ανθρώπου ακόμη και τους κοινωνικοοικονομικό τομείς, που αναλύονται στο 3ο κεφάλαιο.
Tο 1ο κεφάλαιο συνεχίζει με τη σημασία εξασφάλισης επαρκών και αξιόπιστων σταθμών φόρτισης, τους οποίους οφείλουν αλλά και ενθαρρύνονται να στηρίξουν, με τα ανάλογα χρηματοδοτικά εργαλεία, αμφότεροι ο ιδιωτικός και δημόσιος τομέας, όπως περιγράφεται εκτενέστερα στο 4ο κεφάλαιο. Το 5ο κεφάλαιο αποτελεί τον επίλογο της παρούσης εργασίας για τη σημασία της διάδοσης της ηλεκτροκίνησης, ειδικά όταν αυτή αξιοποιεί ενέργεια παραγόμενη από ΑΠΕ, και εμβαθύνει στις συνέπειες της μέχρι σήμερα τακτικής της ανθρωπότητας να βασίζει την κίνηση των οχημάτων σε ενέργεια από ορυκτά καύσιμα, ενώ τέλος καταθέτει μια σειρά από προτεινόμενα μέτρα ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης και της ποιότητας των μπαταριών και των σταθμών φόρτισης που την υποστηρίζουν.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The present thesis constitutes a bibliographic work on the importance and the ways of expanding the use of electric mobility.
In chapter 1, the history of electromobility spotted that it started on the 19th century but two centuries later, in the 21st century, it is still not widely used in Greece, nevertheless the relevant energy’s abundant production from renewable energy sources (RES), in a country with so much sun and air (solar and wind), as it is analyzed in the 2nd chapter, together with addressing the worldwide burden of the environment through the principle of "the polluter pays".
In the 1st chapter, the advantages of electrification are also listed, which concern, in addition to the improvement of the environment and human health, even the social and economic sectors, which are further analyzed in the 3rd chapter.
The 1st chapter continues with the importance of ensuring sufficient number and reliable charging stations, which both the private and public sectors should and are encouraged to support, via the corresponding financial tools, as described in more details in the 4th chapter.
The 5th chapter is the epilogue of this thesis about the importance of the extent use of electric mobility, especially when it utilizes energy produced from RES, and delves into the consequences of humanity's practice to still use energy from fossil fuels for the vehicles’ movement, while finally proposes ways to enhance the use of electric mobility and the batteries’ quality plus the number of charging stations that support it.