dc.description.abstract | Το σύγχρονο σχολείο καλείται να ανταποκριθεί σε πολλαπλούς ρόλους και να εκπληρώσει στόχους απαραίτητους για ένα βιώσιμο μέλλον για τη νέα γενιά. Η ποιότητα της ηγεσίας στην εκπαίδευση έχει άμεσο αντίκτυπο σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της. Κατά συνέπεια η ανάγκη για αποτελεσματική διοίκηση, που σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται από τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με οδήγησε στη μελέτη του πλαισίου και της διαδικασίας σύμφωνα με την οποία γίνεται η επιλογή τους.
Η έρευνα στηρίχθηκε στα τρία κριτήρια που καθόρισε το υπουργείο σύμφωνα με τους νόμους 4327/2015 και 4351/2015 και στα μόρια που συγκέντρωσε κάθε ένας από τους υποψηφίους. Η βαρύτητα που αποδίδεται στο κάθε κριτήριο ξεχωριστά, η αξιοπιστία της συνέντευξης, οι συνέπειες της ψηφοφορίας όπως προέκυψαν από τη μοριοδότηση, η διαφάνεια κατά τη διαδικασία, η επιλογή μιας επιτροπής χωρίς πολιτικούς υπαινιγμούς και οι συσχέτιση όλων με την τελική επιλογή των υποψηφίων, ήταν τα σημεία προβληματισμού της εργασίας αυτής.
Όμως καμιά κριτική αποτίμηση δεν έχει νόημα αν δεν προτείνει εναλλακτικές ιδέες και δυνατότητες για το μέλλον, τονίζοντας τις καλές πρακτικές και τα δυνατά σημεία της διαδικασίας της στελέχωσης, εντός και εκτός συνόρων. Παράλληλα είναι καλό να τονίζονται και τα σημεία εκείνα που εγείρουν αμφισβήτηση και αρνητική κριτική.
Η εργασία φιλοδοξεί να προσφέρει στους μελλοντικούς ερευνητές της διοίκησης της εκπαίδευσης και σε όλους τους ενδιαφερόμενους μια αναλυτική αποτύπωση τόσο της διαδικασίας, όσο και των επιμέρους κριτηρίων της για τη συγκέντρωση των μορίων των υποψηφίων. Παράλληλα παρέχει πληροφορίες για τη στελέχωση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και οργανισμών σε παγκόσμιο επίπεδο. Ολοκληρώνει με συμπεράσματα και προτάσεις για επιτυχημένη επιλογή των ικανότερων στελεχών στην εκπαίδευση.
The main role of the modern school is to fulfill multiple targets and to prepare current students to be resilient for future needs. The quality of leadership in education has a direct effect in the variety of each phase. As a consequence effective management, to a great extent, relies on the quality of headmasters’ guidance. This has led me to study the framework and procedures for their recruitment.
My research is based on three criteria the ministry of Education set according to 4327 and 4351/2015 legislation, which are related to the assessment of the candidates. The importance of each criteria, the reliability of the interview that arises the political interest of the selection committee, the consequences of the election as a selection method are points of interest in this research.
On the other hand, it is important this study be able to suggest alternative solutions and strategies which will improve current procedures inside and outside the country overestimating each good practice through the recruitment procedure especially those with negative effect.
This study has intended to help future students in the field of educational management and recruitment and provide other options of the current recruitment procedure. Furthermore, this study gives useful information about recruitment procedures which are derived from international institutions in education.
Finally it addresses the conclusion for the current procedure and gives suggestions concerning the successful selection of the most efficient directors in education. | en_US |