Ηχοπορτρέτα: Υβριδικές (μη)ομιλούμενες μορφές
Abstract
Στο παρόν κείμενο θα αναφερθούμε στα ηχοπορτρέτα τα οποία είναι ζωγραφικά πορτρέτα που συνοδεύονται από τον ήχο της δημιουργίας τους. Οι ήχοι και η επεξεργασία τους μπορεί να είναι προηχογραφημένοι ή να γίνεται ζωντανή επεξεργασία των ήχων των υλικών ζωγραφικής που παράγονται τα έργα. Θα αναφερθούμε στο σκεπτικό και την ιδέα δημιουργίας τους, στη ζωγραφική και τον εξπρεσιονισμό. Το τρόπο που έγιναν οι ηχογραφήσεις και η επεξεργασία του ήχου. Τη φιλοσοφία και τη σκέψη γύρω από την ιδέα. Τι είναι για τον καλλιτέχνη η ζωγραφική, αλλά και ο ήχος. Ακόμη το γιατί γίνεται ο συνδυασμός των δύο τεχνών. Αναφορά στην έρευνα γύρο από αντίστοιχες συνεργασίες. Εξπρεσιονιστές και άλλοι ζωγράφοι σε συνεργασίες με μουσικούς. Τέλος αναφερόμαστε στη διδακτική της διαδικασίας στα σχολεία. ______________________________________________________________________________________________________________ In this text, we will refer to sound portraits, which are painted portraits accompanied by the sound of their creation. The sounds and their processing can be prerecorded or involve live manipulation of the sounds of the painting materials used in the artworks. We will discuss the rationale and the idea behind their creation, focusing on painting and expressionism. We'll explore how the recordings were made and the sound processing involved. The philosophy and thinking behind the idea will also be examined, considering what painting and sound mean to the artist. Furthermore, we'll explore why the combination of these two arts is made. There will be a reference to research on similar collaborations, discussing expressionists and other painters in collaborations with musicians. Lastly, we will touch upon the educational process in schools.