dc.description.abstract | Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο της να αναδείξει την παιδαγωγική και ιστορική σημασία της σχολικής εφημερίδας του 6ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας (πρώην 1ου Πειραματικού Δημοτικού) με τίτλο «Φτερουγίσματα». Η εφημερίδα υπήρξε πρωτοβουλία του διευθυντή του σχολείου κατά το έτος 1986 και έκτοτε εκδίδεται για τρεις δεκαετίες και αποτελεί το μέσο έκφρασης, ενημέρωσης και επικοινωνίας του σχολείου. Επομένως, η εργασία είχε ως στόχο την δημιουργία επετειακού φύλλου από τους μαθητές με σκοπό την γνωριμία τους με την εφημερίδα αλλά και την εμπειρία τους σε μία έρευνα ιστορικού και δημοσιογραφικού χαρακτήρα. Πιο αναλυτικά, γίνεται αναφορά στο ιστορικό πλαίσιο των μαθητικών και παιδικών εντύπων της χώρας και της Φλώρινας, ενώ αναδεικνύεται η παιδαγωγική αξία της σχολικής εφημερίδας ως εργαλείο κοινωνικής και αυτενεργούς μάθησης. Τα «Φτερουγίσματα» αναλύονται ποσοτικά και ποιοτικά και αναδεικνύονται τα θέματα και οι τάσεις των μαθητών σε θεματικές ενότητες, συναισθήματα και τρόπους έκφρασης. Οι μαθητές γράφουν κατά κύριο λόγο στην εφημερίδα για τη σχολική τους ζωή. Η διδακτική παρέμβαση με σκοπό τη δημιουργία επετειακού τεύχους είχε ως αποτέλεσμα τη συγγραφή από τους μαθητές άρθρων για τα κύρια θέματα της εφημερίδας, την καταγραφή αναμνήσεων και ιστορικών στοιχείων αλλά και την ανταπόκριση της τοπικής κοινωνίας. Το επετειακό φύλλο συγκεντρώνει την εργασία των μαθητών και παρουσιάζεται στην εκδήλωση της λήξης των μαθημάτων. Τα παιδαγωγικά οφέλη είναι σημαντικά, οι μαθητές γνωρίζουν τη συνεργασία, την έρευνα και ενεργοποιούν σημαντικές δεξιότητες, καθώς αισθάνονται κομμάτι της ιστορίας των «Φτερουγισμάτων» και του σχολείου. This research aims to highlight the educational and historical significance of the school newspaper of the 6th Primary School of Florina (former 1st Experimental Elementary) entitled "Ftegougismata". The newspaper was the school principal initiative in the year 1986 and since then issued for three decades and is the means of expression, information and communication of the school. Therefore, the task was to create sheet anniversary by students in order to familiarize them with the newspaper and they gain experiences in a survey of historical and journalistic character. Specifically, reference is made to the background of the student and childhood forms of the Greece and Florina, while highlighting the educational value of school newspaper as social and self-reactive learning tool. “Fterougismata” is analyzed quantitatively and qualitatively and emerges issues and trends of students in themes, emotions and ways of expression. Students write primarily in the newspaper about their school life. The teaching intervention aims to create anniversary issue resulted in the writing of students articles on the main headlines, recording memories and historical data as well as the response of the local community. The commemorative sheet gathers the work of students and is presented at the event of the termination of the school year. The educational benefits are important; students are aware of the cooperation, research and trigger important skills, as they feel part of the history of "Fterougismata" and the school. | en_US |