Μέθοδοι προβλέψεων και εφαρμογές σε επιχειρήσεις
Abstract
Σε μια αγορά ασταθής η οποία αλλάζει με το καιρό και τις συνθήκες, μία επιχείρηση είναι απαραίτητο να έχει σωστό έλεγχο και συγκράτηση του κόστους διαχείρισης των προϊόντων. Βασικό εργαλείο για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι στις επιχειρήσεις
προκειμένου να μειωθεί η αβεβαιότητα για τις πωλήσεις των προϊόντων στην αγορά είναι τα μοντέλα πρόβλεψης της ζήτησης που αποτελούν και το αντικείμενο που σχετίζεται η συγκεκριμένη πτυχιακή. Το πρώτο μέρος της πτυχιακής αφορά στο θεωρητικό κομμάτι των προβλέψεων. Αρχικά αναφέρεται εισαγωγική θεωρία των προβλέψεων, πότε άρχισαν να
εφαρμόζονται στις επιχειρήσεις, τι προσφέρουν και οι δυο κατηγορίες στις οποίες χωρίζονται. Στη συνέχεια καταγράφονται οι ποιοτικές μέθοδοι προβλέψεων και τα βήματα που χρειάζονται για να εφαρμοστούν σε μια επιχείρηση, καθώς και οι
ποσοτικές μέθοδοι προβλέψεων με χρονολογικές σειρές και αιτιολογικά πρότυπα. Αναλύεται ο τρόπος εφαρμογής της κάθε μεθόδου και δίνονται μικρά παραδείγματα με πίνακες και διαγράμματα. Τέλος, γίνεται αναφορά στη μέτρηση των σφαλμάτων
πρόβλεψης και τους τύπους που χρησιμοποιούνται για να βρεθούν τα σφάλματα. Τα σφάλματα πρόβλεψης δίνουν τη δυνατότητα να βρεθεί η καλύτερη μέθοδος βάσει συγκρίσεων. Στο δεύτερο μέρος της πτυχιακής δίνονται μια σειρά από εφαρμογές υπαρκτών επιχειρήσεων με πραγματικά στοιχεία. Συγκεκριμένα, στο δεύτερο κεφάλαιο αναφέρεται στις πωλήσεις των αυτοκίνητων της εταιρίας AUDI και βάσει των πραγματικών στοιχείων επιλέγεται η καλύτερη μέθοδος πρόβλεψης μετά από την
εφαρμογή των ποσοτικών μεθόδων που προαναφέρθηκαν. Το τρίτο κεφάλαιο αφορά στην πρόβλεψη των πωλήσεων παγωτών στο Σαλέρνο της Ιταλίας και το τέταρτο στην πρόβλεψη της επιβατικής κίνησης του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος». Το τελευταίο κεφάλαιο αποτελεί τον επίλογο στον οποίο συνοψίζονται κάποια συμπεράσματα και παρατηρήσεις σχετικά με την εφαρμογή των μεθόδων πρόβλεψης στις επιχειρήσεις.