Show simple item record

dc.contributor.advisorΜιχάλας Άγγελος
dc.contributor.authorΜπεκερίδης, Ζαφείριος
dc.date.accessioned2024-03-27T08:13:30Z
dc.date.available2024-03-27T08:13:30Z
dc.date.issued2024-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4675
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στην αξία της εφαρμογής ενός προγράμματος εκπαίδευσης που συνδυάζει την μεικτή μάθηση, και πως αυτό βοηθά στη δημιουργία εκπαιδευτικών δράσεων που είναι πιο ελκυστικές και αποτελεσματικές. Υπογραμμίζει τη σημασία της βελτίωσης στοιχείων όπως η ρεαλιστικότητα και η χρηστικότητα σε περιβάλλοντα προσομοίωσης, τα οποία μπορούν να ενισχύσουν το ενδιαφέρον και την ενεργή συμμετοχή των μαθητών. Επιπλέον, τονίζεται η ανάγκη για τη δημιουργία κινήτρων μάθησης και η προσαρμογή της εκπαιδευτικής εμπειρίας στις ανάγκες κάθε μαθητή. Επίσης αναδεικνύει τη σημασία της αναγνώρισης της χρησιμότητας των εργαλείων προσομοίωσης από τους μαθητές, καθώς και την ανάπτυξη αυτοεκτίμησης για την αποδοτική τους χρήση. Αναλύεται επίσης, η σημασία της εφαρμογής δεξιοτήτων σε πραγματικές καταστάσεις, καθώς και η αξία της ανεστραμμένης τάξης και της αυτοδιδασκαλίας. Η μελέτη καταλήγει στην ανάγκη για περαιτέρω έρευνα σχετικά με τη μάθηση μέσω προσομοιώσεων και την εφαρμογή τους σε εργασιακά περιβάλλοντα. Εξετάζεται η σχέση μεταξύ της αντίληψης για την ευκολία χρήσης, της χρησιμότητας, της αυτοαποτελεσματικότητας και του ρεαλισμού των προσομοιώσεων. Υποστηρίζεται ότι ο συνδυασμός διαφόρων ερεθισμάτων και εργασιών μπορεί να βελτιώσει τη μεταφορά της μάθησης. Αναφέρεται επίσης η σημασία της αυτοδιαχείρισης, των κινήτρων, της ανατροφοδότησης και της ανάλυσης των αναγκών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τέλος, τα ευρήματα της μελέτης επισημαίνουν την ανάγκη για την ανάπτυξη προσομοιώσεων που να είναι ταυτόχρονα τεχνικά ικανές, εύχρηστες, χρήσιμες και ρεαλιστικές. Επισημαίνεται η σημασία των μαθητοκεντρικών προσεγγίσεων και η ενσωμάτωση διαφόρων μορφών ενεργητικής μάθησης. Προτείνεται η χρήση συγκεκριμένων εργαλείων προσομοίωσης, όπως το CiscoPacketTracer και το GNS3, για την ενσωμάτωση πρακτικών δραστηριοτήτων στην διδακτική διαδικασία.---------------------------------- This study focuses on the benefits of implementing a blended learning program that incorporates the flipped classroom model, highlighting its effectiveness in creating more attractive and effective educational activities. It emphasizes the importance of enhancing elements like realism and usability in simulation environments to increase student engagement and participation. Moreover, the study underscores the necessity of creating learning incentives and tailoring the educational experience to individual student needs. It also sheds light on the importance of recognizing the utility of simulation tools by students, and the development of self-esteem for their efficient use. The research analyzes the significance of applying skills in real situations and the value of the flipped classroom and self-teaching methods. It concludes with the need for further research into learning through simulations and their application in workplace settings. The relationship between ease of use, usefulness, self-efficacy, and the realism of simulations is examined, suggesting that combining various stimuli and tasks can enhance learning transfer. The study also highlights the importance of selfmanagement, motivation, feedback, and needs analysis in the educational process. Finally, the findings indicate the need to develop simulations that are technically capable, user-friendly, useful, and realistic, emphasizing student-centered approaches and the integration of various forms of active learning. The use of specific simulation tools like Cisco Packet Tracer and GNS3 is recommended to incorporate practical activities into the teaching process.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Δ.Π.Μ.Σ. Προηγμένες Τεχνολογίες Πληροφορικής και Υπηρεσίες.en_US
dc.subjectΜεικτή μάθησηen_US
dc.subjectΕνεργητική μάθησηen_US
dc.subjectΑνεστραμμένη τάξηen_US
dc.subjectΜεταφορά μάθησηςen_US
dc.subjectΑυτο-αποτελεσματικότηταen_US
dc.subjectΔίκτυα υπολογιστώνen_US
dc.subjectΕργαλεία προσομοίωσηςen_US
dc.subjectCisco Packet Traceren_US
dc.subjectGNS3en_US
dc.titleΜεθοδολογίες διδασκαλίας δικτύων υπολογιστών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και ανάπτυξη εκπαιδευτικών σεναρίων προσομοίωσης δικτύωνen_US
dc.typeMSc Thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record