Μεθοδολογίες διδασκαλίας δικτύων υπολογιστών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και ανάπτυξη εκπαιδευτικών σεναρίων προσομοίωσης δικτύων
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στην αξία της εφαρμογής ενός
προγράμματος εκπαίδευσης που συνδυάζει την μεικτή μάθηση, και πως αυτό βοηθά
στη δημιουργία εκπαιδευτικών δράσεων που είναι πιο ελκυστικές και
αποτελεσματικές. Υπογραμμίζει τη σημασία της βελτίωσης στοιχείων όπως η
ρεαλιστικότητα και η χρηστικότητα σε περιβάλλοντα προσομοίωσης, τα οποία
μπορούν να ενισχύσουν το ενδιαφέρον και την ενεργή συμμετοχή των μαθητών.
Επιπλέον, τονίζεται η ανάγκη για τη δημιουργία κινήτρων μάθησης και η
προσαρμογή της εκπαιδευτικής εμπειρίας στις ανάγκες κάθε μαθητή. Επίσης
αναδεικνύει τη σημασία της αναγνώρισης της χρησιμότητας των εργαλείων
προσομοίωσης από τους μαθητές, καθώς και την ανάπτυξη αυτοεκτίμησης για την
αποδοτική τους χρήση. Αναλύεται επίσης, η σημασία της εφαρμογής δεξιοτήτων σε
πραγματικές καταστάσεις, καθώς και η αξία της ανεστραμμένης τάξης και της
αυτοδιδασκαλίας.
Η μελέτη καταλήγει στην ανάγκη για περαιτέρω έρευνα σχετικά με τη μάθηση
μέσω προσομοιώσεων και την εφαρμογή τους σε εργασιακά περιβάλλοντα.
Εξετάζεται η σχέση μεταξύ της αντίληψης για την ευκολία χρήσης, της
χρησιμότητας, της αυτοαποτελεσματικότητας και του ρεαλισμού των
προσομοιώσεων. Υποστηρίζεται ότι ο συνδυασμός διαφόρων ερεθισμάτων και
εργασιών μπορεί να βελτιώσει τη μεταφορά της μάθησης. Αναφέρεται επίσης η
σημασία της αυτοδιαχείρισης, των κινήτρων, της ανατροφοδότησης και της ανάλυσης
των αναγκών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Τέλος, τα ευρήματα της μελέτης επισημαίνουν την ανάγκη για την ανάπτυξη
προσομοιώσεων που να είναι ταυτόχρονα τεχνικά ικανές, εύχρηστες, χρήσιμες και
ρεαλιστικές. Επισημαίνεται η σημασία των μαθητοκεντρικών προσεγγίσεων και η
ενσωμάτωση διαφόρων μορφών ενεργητικής μάθησης. Προτείνεται η χρήση
συγκεκριμένων εργαλείων προσομοίωσης, όπως το CiscoPacketTracer και το GNS3,
για την ενσωμάτωση πρακτικών δραστηριοτήτων στην διδακτική διαδικασία.---------------------------------- This study focuses on the benefits of implementing a blended learning
program that incorporates the flipped classroom model, highlighting its effectiveness
in creating more attractive and effective educational activities. It emphasizes the
importance of enhancing elements like realism and usability in simulation
environments to increase student engagement and participation.
Moreover, the study underscores the necessity of creating learning incentives
and tailoring the educational experience to individual student needs. It also sheds light
on the importance of recognizing the utility of simulation tools by students, and the
development of self-esteem for their efficient use. The research analyzes the
significance of applying skills in real situations and the value of the flipped classroom
and self-teaching methods. It concludes with the need for further research into
learning through simulations and their application in workplace settings. The
relationship between ease of use, usefulness, self-efficacy, and the realism of
simulations is examined, suggesting that combining various stimuli and tasks can
enhance learning transfer. The study also highlights the importance of selfmanagement,
motivation, feedback, and needs analysis in the educational process.
Finally, the findings indicate the need to develop simulations that are
technically capable, user-friendly, useful, and realistic, emphasizing student-centered
approaches and the integration of various forms of active learning. The use of specific
simulation tools like Cisco Packet Tracer and GNS3 is recommended to incorporate
practical activities into the teaching process.