Το κορίτσι με το κίτρινο μαντίλι
Abstract
Το ερωτικό δράμα με στοιχεία θρίλερ αποτελεί μια από τις αγαπημένες επιλογές των φίλων του κινηματογράφου στην Ελλάδα, αλλά και στον κόσμο γενικότερα. Ειδικότερα, όταν πρόκειται για έναν έρωτα ανάμεσα σε εφήβους που συγκεκριμένες θρησκευτικές, κοινωνικές και ηθικές αρχές τον καθιστούν απαγορευμένο, το έργο αποκτά μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Όταν δε αναλύονται περαιτέρω και πιο σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα όπως η παρουσία «ανύπαρκτων» παιδιών που μεγαλώνουν χωρίς να τα βλέπουν οι γονείς τους ή η συστηματική κακοποίηση και το εμπόριο ανθρώπων, τότε το ερωτικό δράμα και οι συντελεστές που το υπηρετούν είναι απαραίτητο να έχουν ακαδημαϊκό υπόβαθρο και συγκεκριμένη μεθοδολογία.
Συγκεκριμένα, η παρούσα εργασία είναι δομημένη σε τρεις ενότητες. Στο πρώτο μέρος που αποτελεί και το θεωρητικό της πλαίσιο γίνεται αναφορά των κινηματογραφικών ειδών και ειδικότερα ανάλυση του δράματος και των υποειδών του. Δίνεται έμφαση στην ανάλυση του ερωτικού δράματος και πιο συγκεκριμένα του εφηβικού ερωτικού δράματος. Στο δεύτερο μέρος αρχικά παρατίθεται μια περίληψη του κλασσικού έργου Ρωμαίος και Ιουλιέτα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Στη συνέχεια γίνεται μια ιστορική κινηματογραφική αναδρομή όπου αναφέρονται οι κυριότερες διασκευές του θεατρικού Ρωμαίος και Ιουλιέτα στον κινηματογράφο. Έμφαση δίνεται στη σύγκριση των δύο κινηματογραφικών διασκευών του Λούρμαν και του Κάουφμαν που απασχόλησαν τους κριτικούς του κινηματογράφου τις τελευταίες δεκαετίες.
Στο τρίτο μέρος παρουσιάζεται το σενάριο της ταινίας μεγάλου μήκους με τίτλο «Το κορίτσι με το κίτρινο μαντίλι», ενός εφηβικού ερωτικού δράματος με στοιχεία θρίλερ.
ABSTRACT
Romantic drama with thriller elements movies are among the favorite choices of cinema viewers in Greece and in the world generally. Specifically, when the movie talks about love between teenagers that specific religious, cultural, social or ethical elements prove forbidden, the film becomes even more interesting. Moreover, when modern social problems, like the presence of “non-existent” children who grow up without parental supervision or the systematic abuse and human trafficking, are further analyzed, then romantic drama films and the people who serve this cinema genre should be academically qualified and have specific methodologies.
Specifically, in this work, the first part, which is also its theoretical framework, is divided into two sections. The first, in which there is a reference to film genres and in particular an analysis of drama and its subgenres. Emphasis is placed on the analysis of love drama and more specifically of teenage love drama. The second section begins with a summary of the classic play Romeo and Juliet by William Shakespeare. Then there is a historical film review where the main adaptations of the play Romeo and Juliet in the cinema are mentioned. Emphasis is placed on the comparison of the two film adaptations of Luhrmann and Kaufmann that have occupied film critics in recent decades.
The third part presents the script of the feature film entitled "The Girl in the Yellow Scarf", a teenage love drama with thriller elements.